نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 07:43

رگبارهای تابستانی مهمان آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه از روز یک‌شنبه شاهد آسمانی نیمه‌‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده هستیم، گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آسمانی ابری با بارش متناوب باران و گاهی رگبار را برای استان پیش‌بینی می‌کنیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت هوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش دما در ارتفاعات استان بودین به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا مربوط به قراخیل قائمشهر و رینه لاریجان با ۳۳ درجه و کمیته دما مربوط به سیاه‌بیشه با ۱۳ درجه بوده است.

وی افزود: از روز یک‌شنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انتظار داریم آسمانی ابری و بارش متناوب باران گاها رگباری شاهد باشیم.

اسدی با هشدار احتمال آب‌گرفتگی در برخی مناطق استان، اضافه کرد: کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی اظهار کرد: احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه روز چهارشنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، افزود: اما در مناطق غربی‌ بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه جوی نسبتا پایدار اما در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران طی دو روز آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362582

مهمترین اخبار ایران و جهان: