نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:47

رسانه ها با جدیت بیشتری در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین باشند

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در جامعه امروزی و ضرورت نقش آفرینی این قشر در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: خبرنگاران حلقه ارتباط بین حاکمیت و مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، علی سلطانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالین مجازی شهرستان تاکستان که ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در جامعه امروزی و ضرورت نقش آفرینی این قشر در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: خبرنگاران حلقه ارتباط بین حاکمیت و مردم هستند.

وی در ادامه به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در دادگستری شهرستان تاکستان و چگونگی اجرای مجازات های جایگزین حبس پرداخت و گفت: این نوع مجازات ها متنوع هستند و بعضا جزای نقدی و کار در شرکت های خدماتی و ادارات و... جایگزین حبس می شوند. این امر موجب کاهش جمعیت کیفری زندان ها می شود که هم به نفع بیت المال است هم به نفع افراد‌ است.

رئیس دادگستری شهرستان تاکستان تصریح کرد: علاوه بر آن از مزیت های اجرای این مجازات این است که خانواده ای بی سرپرست نمی شود و از تبعات و آسیب های بعدی خانواده های زندانیان جلوگیری و کاسته می شود.

سلطانی اضافه کرد: با جزای نقدی حاصل از جایگزینی حبس، ۲۵۰ عدد تبلت و گوشی هوشمند خریداری و در ایام کرونا به دانش آموزان بی بضاعت اهدا شد. همچنین در برخی موارد به تامین هزینه جهیزیه، بازسازی مدارس و مساجد، کمک به مراکز توانبخشی و بهزیستی و کمیته امداد نیز از این محل، کمک های اختصاص داده شده است.

در ادامه این نشست علی فصیحی رامندی معاون رئیس دادگستری شهرستان تاکستان نیز بیان کرد: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با اطلاع رسانی به موقع و مناسب می توانند از اتفاقات مختلف پیشگیری کنند و بر این اساس ما قصد داریم از ظرفیت این قشر تاثیرگذار برای آگاهی بخشی در جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در مواردی همچون تخلفات برخی بنگاه های معاملاتی مانند مشارکت در ساخت که اخیرا باب شده، آمار طلاق و صندوق کشمش و مشکلات آن، اصحاب رسانه می توانند با آگاهی بخشی نکات حقوقی به مردم از بروز بسیاری مسائل جلوگیری کنند تا شاهد کاهش ورود پرونده ها به دادگاه ها باشیم.

فصیحی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی تاکستان در رابطه با زمان رسیدگی به پرونده ها عملکرد خوبی به ثبت رسیده و درصد قابل توجهی از آرای صادر شده در دادگاه تجدید نظر تایید می شود.

معاون رئیس دادگستری تاکستان تاکید کرد: مردم باید نسبت به حقوق خود آگاه شوند و این خبرنگاران هستند که می توانند بخشی از فعالیت خود را به اطلاع رسانی مسائل حقوقی با هدف خدمت به مردم اختصاص دهند.

وی یاد آور شد: کاداستر یا همان حدنگار، طرح حاکمیتی تک برگ شدن سند املاک است که اختلافات ملکی در حدود و صدور املاک را کاهش می دهد و مردم باید معاملات خود را با سند رسمی قطعی انجام دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311682

مهمترین اخبار ایران و جهان: