نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 03:32

مرکز رشد علم و فناوری اهرم افتتاح می‌شود

فرماندار تنگستان از راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری اهرم با همکاری پارک علم و فناوری استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد لطفی فرماندار تنگستان شامگاه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی امسال که در روزهای آینده جلسه آن در فرمانداری برگزار خواهد شد، ده میلیارد ریال برای حوزه کاری پارک علم و فناوری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: شهرستان تنگستان به لحاظ شرایط جغرافیایی منحصر به فرد خود که هم کوهستان و هم ساحل و دریا را در خود دارد، همچنین در حوزه‌های کشاورزی و نخیلات، اقتصاد دریایی، گردشگری و … دارای پتانسیل‌های فراوانی‌ است که متأسفانه بنا به شرایطی که در گذشته‌ها داشته نتوانسته به توسعه لازم برسد.

فرماندار تنگستان گفت: اکنون با هدف‌گذاری‌هایی که ترسیم کردیم، در نظر داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان، استان و کشور، با یک برنامه‌ریزی مدون ریل‌گذاری در راستای توسعه شهرستان در حوزه‌های مختلف انجام دهیم، تا در آینده بتوان بهره‌برداری لازم را کسب کنیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: می‌توان با یک برنامه‌ریزی مشترک چند ساله با پارک علم و فناوری استان، با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان، یک سری اقدامات مشترک را در حوزه‌های علمی و اقتصادی انجام داد که شهرستان را به سمت توسعه اقتصادی سوق دهد.

لطفی تأکید کرد: با توجه به همه ظرفیت‌های موجود در تنگستان که گفته شد و همچنین در مرکز استان بوشهر قرار گرفتن این شهرستان و قرابت با مرکز استان، این شهرستان می‌تواند به پایلوت طرح‌های مختلف علمی و اقتصادی استان و یا کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز رشد علم و فناوری در تنگستان، این مرکز به یک پاتوق علمی برای نخبگان و جوانان تبدیل شده و به بروز و شکوفا شدن استعدادهای علمی شهرستان کمک کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339938

مهمترین اخبار ایران و جهان: