نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 18:33

خرید ۲۳ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان آبیک

آبیک- سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک با بیان اینکه امسال ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم آبی رفته است گفت: پیش بینی می‌کنیم ۲۳ هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله مددخانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه خرید تضمینی گندم اظهار کرد: برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان آغاز و گندم به نرخ مصوب دولتی و به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استفاده خواهد شد و امسال نیز طبق قیمت مصوب دولت، گندم از کشاورزان خریداری می‌شود و ۲ مرکز تعاونی البرز آبیک و کیمیا خوشه ۲ آماده دریافت گندم از کشاورزان شریف شهرستان می‌باشند.

سرپرست فرمانداری آبیک ادامه داد: شهرستان آبیک داری با کیفیت‌ترین گندم است و تا امروز در مجموع ۲۳ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری و پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم در مراکز شهرستان تا ۵۰ هزار تن گندم نیز محقق گردد.

وی عنوان کرد:: این شهرستان در حوزه تولید محصول کلزا نیز در استان رتبه خوبی دارد و تا امروز ۷۰۰ تن کلزا در شهرستان خریداری شده و بیش از ۵۰۰ تن نیز در شهرستان‌های همجوار خریداری شده است.

گفتنی است؛ در پایان جلسه خرید تضمینی گندم، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک از مرکز خرید تعاونی البرز آبیک بازدید و اظهار داشت: خوشبختانه شاهد همکاری خوب کشاورزان با مراکز خرید دولتی گندم هستیم و تا این لحظه گزارشی مبنی بر خرید گندم خارج از شبکه نداشته‌ایم که مطلوب ارزیابی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308682

مهمترین اخبار ایران و جهان: