نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:24

ورود دستگاه قضائی و بازرسی به استخدام‌های سفارشی در لرستان

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان از ورود دستگاه قضائی و بازرسی به استخدام‌های سفارشی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار داشت: امام باقر (ع) با کار فرهنگی و اصولی که انجام داد نخبگانی را تربیت کرد.

آمادگی لرستان برای برپایی جشن بزرگ عید غدیر

وی با اشاره به روز عرفه و عید قربان، عنوان کرد: در این روز گردهمایی و کنگره عظیم حجاج برگزار می‌شود و حجاج به پیروی از حضرت ابراهیم (ع) با قربانی کردن، دلبستگی های دنیوی خود را با دنیا قربانی می‌کنند و نشان می‌دهند که دل بسته به خواستنی‌های حرام نیستند، قربانی گوسفند و تقسیم آن در بین نیازمندان، رفع کدورت‌ها و اختلافات، برگزاری نماز با شکوه عید قربان در این روز سفارش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در روز عرفه با برگزاری دعای عرفه، استان ما معنویت لازم را دعای عرفه فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ماه ذی الحجه، ماه امامت و ولایت، بیان داشت: در روز عید غدیر، انفاق مورد تاکید قرار گرفته و باید بیش از گذشته حرمت و احترام عید غدیر گسترش و رواج پیدا کند.

وی با بیان اینکه از مال، اعتبار و سرمایه‌ها باید برای برگزاری جشن عید غدیر باید استفاده کرد، افزود: در این راستا در کوچه‌ها، محله‌ها و شهرها همه پای کار آمده اند، جشن‌های خیابانی برپا می‌شود، هیئت‌های مذهبی و موکب ها برنامه ریزی کرده اند، ائمه جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دولتی و غیر دولتی، جوانان بسیجی، انقلابی، گروههای جهادی و… همه با تمام توان خود در استان ولایت مدار آماده برگزاری یک جشن بزرگ هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: هر کسی توان دارد در این جشن غدیر مشارکت کند.

افزایش نامتعارف اجاره خانه در لرستان

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها افزایش نامتعارف بهای اجاره خانه‌ها مستأجران را به رنج و مشقت فراوانی مواجه کرده است، گفت: بارها ائمه جمعه و جماعات، نیکان، مصلحین از زشتی گران فروشی و ظلم، از تنظیم بازار و… سخن گفته اند، اما درباره اجاره خانه این مالکین و خود مردم هستند که باید به یکدیگر مهربان باشند.

وی ادامه داد: شما همان مردمی بودید که در ایام کرونا اجاره مغازه‌ها را نگرفتید یا نصف کردید، تقاضا می‌کنم در این ایام امامت و ولایت دل شیعه امام علی (ع) را خوشحال کنید، اگر شما اجاره بها را کاهش دهید، دل امام علی (ع) و امام عصر (عج) را خوشحال کرده اید، پس به هم مهربان باشیم.

لزوم الگوگیری نمایندگان از سبک زندگی شهید بهشتی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه، گفت: شهدای هفتم تیر و در رأس آنها شهید آیت الله بهشتی جز اثرگذار ترین شهدای انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی بودند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شهید بهشتی به آنچه که می‌گفت معتقد بود و به اعتقاداتش التزام عملی داشت، تصریح کرد: ایشان در عزم و اراده مستحکم، در اقداماتش منطقی، مبتکر، شجاع و خستگی ناپذیر بود، روشن است که شهادت چنین شخصیتی با این اوصاف و ۷۲ تن از یارانش خسارت بزرگی بود که منافقین تبهکار بر ملت ایران وارد کردند.

وی، ادامه داد: این شهادت‌ها برکاتی داشت، در شرایطی که نظام نوپای اسلامی که مورد تهاجم دشمنان خارجی در دفاع مقدس قرار گرفته بود، در درون هم منافقین و گروهک‌ها نظام اسلامی را تهدید می‌کردند، این شهادت‌ها باعث شد که بر استحکام نظام اسلامی افزوده شود و راه امام تثبیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برای شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ از یارانش از جمله شهید سید فخرالدین رحیمی نماینده مردم پلدختر و شهید حجت الاسلام صادقی نماینده مردم ازنا و دورود علو درجات را درخواست می‌کنم، سبک زندگی این دو شهید بزرگوار در استان ما هم الگو برای همه ما طلبه و هم برای نسل جوان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

ورود دستگاه قضائی و بازرسی به استخدام‌های سفارشی

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند تحول قضائی، عنوان کرد: این سند متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی است، دو چشم انداز مهم رضایت مندی مردم و دستیابی کامل به عدلت را دارد.

وی، گفت: امیدواریم با انتصاب رئیس کل جدید دادگستری لرستان و همکاران ایشان، این دو چشم انداز رضایت مندی مردم و برقراری عدالت از سوی دستگاه قضائی استان و ادارات تابعه و… مشهود و نمایان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: از ایشان، رئیس سازمان بازرسی و… که در حوزه ساماندهی مبلمان شهری و جلوگیری از جذب نیروهای سفارشی و توصیه‌ای ورود پیدا کردند تشکر می‌کنم، امید است که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در ریشه کنی چنین سفارش‌های غیر قانونی هم افزایی کنند و به نقطه‌ای برسیم که چنین اموری در این استان که چندین دهه ریشه دارد خشکیده و برچیده شود.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: اطلاع دارم که دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان هم با دقت این امور را دنبال می‌کند، البته با توجه به اینکه اخیراً برخی از دستگاه‌ها با چنین توصیه‌هایی روبرو شدند بار دیگر درخواست می‌کنم از دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان به وظیفه قانونی و شرعی خود در این رابطه با جدیت بیشتری عمل کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303738

مهمترین اخبار ایران و جهان: