نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 13:41

پارک بانوان گرمسار احداث می شود/ ایجاد غرفه محصولات خانگی

گرمسار - رئیس شورای اسلامی شهر گرمسار با بیان اینکه پروژه پارک بانوان گرمسار در قسمتی از پارک شیلات احداث خواهد شد، گفت: قرارداد این طرح منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله معینیان پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی شورای شهر، از اجرای پروژه احداث پارک بانوان در قسمتی از پارک شیلات خبر داد و بیان کرد: قرارداد این پروژه با مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با مبلغ ۱۸ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی یادآور شد: احداث غرفه‌های عرضه محصولات خانگی برای حمایت از مشاغل خانگی و بانوان نیز از بخش‌های مهم این پروژه است.

مناسب سازی جداول شهری

رئیس شورای شهر گرمسار بیان داشت: پروژه پیاده رو سازی در ضلع شمالی بلوار آزادگان و آیت الله کاشانی، باز سازی پارک بیسکوران و پارک محله‌ای شهید صدوقی و آیت الله کاشانی نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی شورای شهر و شهرداری در طی سال گذشته است.

معینیان با بیان اینکه پروژه باز سازی تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی در مرحله مناقصه قرار گرفته است، اذعان داشت: این پروژه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی از مناسب سازی جداول سطح شهر در نقاط مختلف شهر نیز خبر داد و گفت: هفت هزار متر باز سازی جداول سطح شهر انجام شده است.

پروژه‌های گردشگری

سخنگوی شورای شهر گرمسار با اشاره به پروژه‌های شهرداری و شورای شهر گرمسار در بخش فرهنگی و گردشگری گفت: در بخش گردشگری برای حفظ قلعه استوناوند در تلاش هستیم و مطالبه گری می‌کنیم.

معینیان با بیان اینکه پروژه گردشگری نمک از دیگر پروژه‌های مهمی است که در دست داریم ابراز داشت: برای جا نمایی آن در حال مطالعه هستیم از سوی دیگر شورای اسلامی شهر گرمسار در حوزه زیست محیطی و آلودگی هوا ورود کرده و با توجه به اینکه در چند سال اخیر میزان آلودگی در شهر گرمسار افزایش یافته است ضرورت پیگیری این مسئله نیز در اولویت قرار گرفت‌.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی، آب بری و تخریب محیط زیست سهم مردم این منطقه از استقرار بیش از ۵۰ درصد صنایع استان در این شهرستان است، گفت: پروژه فرهنگی حبله رود در سه بخش شکرانه، مسائل علمی و حقوقی در حال پیگیری است که مسئله حقوقی حبله رود باید سرزمینی پیگیری شود و حق آبه مردم این شهرستان به طور کامل دریافت شود.

پیگیری آب مورد نیاز

سخنگوی شورای شهر گرمسار با تاکید بر اینکه این مسئله ملزم به پیگیری مجدانه وزارت نیرو و مسئولان کشوری است، اذعان کرد: دست درازی بالا دست به حق آبه مردم گرمسار از حبله رود تبعات سنگین اقتصادی و اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت.

معینیان اضافه کرد: با توجه به اراضی منابع طبیعی در بالادست که باغ سازی شده و منجر به غارت حق آبه مردم گرمسار می‌شود، شورای شهر گرمسار نیز اقدام به شکایت حقوقی از متخلفان این امر می‌کند.

وی از نام گذاری بوستان مقابل شهرک قائم به عنوان بوستان نفس خبر داد و گفت: ۳۰ نفر در گرمسار اهدای عضو انجام دادند که به احترام این افراد پارک مقابل شهرک قائم را به عنوان بوستان نفس نام گذاری کردیم تا این امر نیک و خداپسندانه در شهر ترویج پیدا کند.

رئیس شورای شهر گرمسار در خاتمه از اجرای برنامه فرهنگی با عنوان روز گرمسار در ۲۰ تیر ماه به عنوان یک همایش ملی خبر داد و گفت: این روز باید به عنوان روز وحدت مردم گرمسار قرار گیرد و تمامی افراد از جناح‌های مختلف سیاسی برای ایجاد توسعه پایدار و رونق و آبادانی شهر مشارکت کنند.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290282

مهمترین اخبار ایران و جهان: