نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 14:20

دانشگاه باید موجبات پیشرفت همه جانبه کشور را مهیا کند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: دانشگاه باید با تولیدات علمی موجبات پیشرفت همه جانبه کشور را مهیا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در همایش ملی آموزش عالی غرب کشور که به مناسبت پنجاه سالگی دانشگاه رازی کرمانشاه و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اساتید دانشگاه، مسئولین استان و دانشجویان برگزار شد، از دانشگاه درخواست شد دانشجویان معتقد با هویت ایرانی تربیت کند.

وی با اشاره به اهمیت علم در آیات و روایات اسلامی، گفت: موهبت علم به دلیل اهمیت ارزشمندی که موفقیت جامعه و پیشرفت دارد بسیار در آیات قرآن مورد تأکید قرار گرفته و این مهم در احادیث ائمه معصومین (ع)  مورد توجه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با مهم دانستن مقوله علم برای رسیدن به جامعه آرمانی، تصریح کرد: علم و دانش فصل رجحان جوامع پیشرفته و جهان سوم است زیرا با علم می‌توان به افق‌های روشن موفقیت و سربلندی دست یافت.

وی تصریح کرد: انقلاب از دانشگاه رونق گرفت و نخستین قشری که به ندای امام راحل (ره) لبیک گفتند دانشجویان دانشگاه بودند و جرقه‌های انقلاب از طریق دانشجویان و از دانشگاه شروع شد.

علما بیان کرد: در قرون گذشته هر کشوری که توان علمی بیشتری داشت بر دنیا حکومت و دیگر کشورها را مستعمره خود می‌کرد.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: به رغم این که دانشمند یا عالمی ممکن است بین ما نباشد و سال‌ها قبل رحلت کرده باشد، اما آثار ارزشمند علمی او تا دنیا دنیاست در بین ما چون خورشیدی می‌درخشد.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: اگر امروز استکبار از ما عصبانی است صرفا به خاطر پیشرفت‌های شگرف کشور ما می‌باشد، زیرا از برکت همین علم امروز یکی از ابرقدرت‌های منطقه‌ای می‌باشیم .

علما پیرامون اهمیت دانشگاه‌ها، گفت: براساس فرمایش قرآن علم، دانش و آگاهی انسان را بالا می‌برد، لذا باید بدانیم مرکز و مغز متفکر گنج دانش، دانشگاه است.

امام جمعه کرمانشاه خطاب به اساتید دانشگاه، افزود: دانشگاه ما و اساتید ارزشمند ما باید بچه مسلمان و معتقد تربیت کند زیرا کشور به مدیران تربیت شده بسیار نیاز دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175882

مهمترین اخبار ایران و جهان: