نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:13

دبیرکل ناتو: روسیه مستقیم ترین تهدید برای امنیت غرب است

دبیرکل ناتو با تأکید بر تداوم حمایت این ائتلاف از اوکراین در مقابل روسیه گفت که مسکو مستقیم ترین تهدید برای امنیت ناتو محسوب می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در جریان هجدهمین کنفرانس سالانه اتحاد برای کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی بر تداوم حمایت های نظامی غرب و ناتو از اوکراین در مقابل روسیه تأکید کرد.

وبگاه «پراودا» در این خصوص گزارش کرد، وی با حمایت از کی یف تصریح کرد که روسیه از طریق نادیده گرفتن، نقض و کنارگذاشتن بخش زیادی از شبکه توافقات جهانی کنترل تسلیحات که جهان را امن نگه داشته است، به دنبال تضعیف بنیادهای نظام بین المللی مبتنی بر قانون است.

استولتنبرگ در این خصوص گفت: «این ها اقدامات غیرمسئولانه ای است و برای بازداشتن متحدان ناتو از حمایت از اوکراین طراحی شده اند اما کارساز نیستند زیرا ما در عین حال که تهدیدهای روسیه را جدی می گیریم، مرعوب نخواهیم شد».

دبیرکل ناتو سپس ادامه داد: « روسیه مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات راهبردی جدید را به حالت تعلیق درآورده است و از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تبعیت نمی‌کند و لفاظی‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را تشدید کرده است و تهدید به استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس می‌کند. روسیه مستقیم ترین تهدید برای امنیت ما است».

غرب  با افزایش کمک های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه به طولانی شدن جنگ اوکراین کم کرده است و اظهارات استولتنبرگ در شرایطی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که تسلیحات اتمی تاکتیکی تا ماه ژوئیه در بلاروس مستقر خواهد شد و برنامه های اتمی روسیه را با استقرار تسلیحات آمریکا در اروپا مقایسه کرده بود و تأکید کرده بود که روسیه تعهدات عدم اشاعه خود را نقص نمی کند.

پایان پیام/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160138

مهمترین اخبار ایران و جهان: