نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 12:10

تابلوهای غیرمجاز در راه‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تابلوهای غیرمجاز در محورهای استان بوشهر جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: دلیل اصلی جمع‌آوری تابلوهای نصب شده در جاده‌ها نا ایمن کردن جاده‌ها، پرت کردن حواس رانندگان در حین سفر و غیر فنی بودن نصب آنها در حریم جاده‌ها است.

رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به جمع آوری ۱۹ تابلوی غیر مجاز از سطح محورهای استان گفت: متقاضیان قبل از نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها نسبت به اخذ مجوز مطابق با استانداردهای لازم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کنند.

رضا معتقد افزود: برچیده شدن تابلوهای غیر مجاز ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده‌های استان را در پی خواهد داشت، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز تأثیرگذار است.

وی یاد آور شد: این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم قضائی و همکاری نیروهای انتظامی استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی غیر مجاز از حریم جاده‌های استان می‌کند.

به گفته معتقد، ۸۲ دستگاه تابلوی تبلیغاتی که از طریق مزایده به کانون‌های تبلیغاتی واجد شرایط واگذار شده در راه‌های استان در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: این اداره کل مجوز ۳۵ دستگاه تابلو اختصاصی بر اساس مقررات و عقد قرارداد سه ساله به شرکت‌های تولیدی صنعتی و معدنی جهت تعیین محل فعالیت آنها داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161482

مهمترین اخبار ایران و جهان: