نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 10:14

تمام محکومان مالی کمتر از 100 میلیون تومان در سمنان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: با تلاش شبانه‌روزی ستاد دیه در استان سمنان، تمام محکومان مالی کمتر از 100 میلیون تومان در این استان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با اشاره به اینکه در استان سمنان تلاش می‌شود تا افرادی که بزهکار نیستند و صرفاً بدهکار هستند در زندان نمانند، اظهار کرد: این افراد به خاطر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شده‌اند؛ به همین خاطر، با همکاری خوب خیران و مددکاران سعی می‌شود با شاکیان گفت‌وگو کرده و رضایت آنها گرفته شود.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان جزو استان‌های نخست در حوزه ستاد دیه در کشور است، خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی ستاد دیه در استان سمنان، تمام محکومان مالی کمتر از 100 میلیون تومان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق رسوم هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان جشن‌های گل‌ریزان برگزار خواهد شد، تشریح کرد: این جشن در تمام شهرستان‌های استان از 21 فروردین‌ماه آغاز شده است و تا 28 این ماه ادامه خواهد داشت.

کهربایی با بیان اینکه خیران در استان سمنان به مجموعه ستاد دیه در این سال‌ها بسیار کمک کرده‌اند، افزود: امیدواریم مردم نیکوکار در این جشن‌های گل‌ریزان نیز شرکت کرده تا بتوانیم به زندانیانی که مرتکب جرائم غیرعمد و دیه شده‌اند، کمک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از اقدامات شایسته اداره کل زندان‌های استان سمنان بیان کرد: اقدامات این مجموعه در یک سال گذشته بسیار عالی بوده است و این نشان از پویایی و پیگیری‌های مستمر مسؤولان این دستگاه دارد.

مطیعی با بیان اینکه زندان جای بدهکار نیست و جای بزهکار است، تشریح کرد: همه مسؤولان باید کمک کنند تا فردی که فقط به خاطر مشکل مالی به بند و زندان افتاده است، سریع‌تر به آغوش گرم خانواده بازگردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه اقدامات ستاد دیه در استان سمنان بسیار عالی بوده است، تصریح کرد: همه خیران و مردم نیکوکار باید کمک کنند تا این اقدام با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

وی از همه مردم استان درخواست کرد تا در جشن گل‌ریزان شرکت و بدهکاری را از زندان آزاد کنند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1140782

مهمترین اخبار ایران و جهان: