نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 10:16

اختصاص ۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای دانشکده پرستاری اسفراین در سفر رئیس‌جمهور

نماینده مردم شهرستان اسفراین گفت: در سفر ریاست جمهور به استان بیش از ۸۱ میلیارد تومان برای دانشکده علوم پزشکی اسفراین اختصاص یافت که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن جذب شده است.

امان الله حسین‌پور، نماینده مردم‌ شهرستان‌‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در این شهرستان با اعلام احداث ۱۲ خانه بهداشت در روستاهای اسفراین، بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و مرکز جامع سلامت در روستاها تاکید و اظهارکرد: ۲ هزار و ۳۲۵ خانوار روستایی از برکات اجرای این طرح بهره‌مند شدند.

وی روستاهای بهره‌مند از این طرح را گورپان‌، ادکان، سارمران، ایرج، زنفت، دهنه اجاق، نوده بام، کلاته رضا، سرخ قلعه، آقچ، اسپید و بام عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی با اشاره به تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم جهت احداث مراکز بهداشتی و درمانی روستایی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده و عملیات اجرایی روستاهای فاقد خانه بهداشت نیز در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۰ مرکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های زیر مجموع درحال فعالیت و خدمت رسانی هستند افزود: در تلاشیم تا با افزایش تعداد این مراکز زمینه رفاه سلامت عموم شهروندان را تامین کنیم.

حسین‌پور همچنین با اشاره به تجهیز، گسترش و بهسازی بیمارستان شهرستان اسفراین نیز یاد آور شد: دستگاه رادیو گرافی، اِم.آر.آی و سایر تجهیزات پزشکی ویژه مراکز درمانی شهرستان اسفراین اختصاص یافته است که به زودی راه اندازی می شوند.

وی با بیان اینکه پروژه تجهیز و گسترش آزمایشگاه بیمارستان نیز درحال انجام است گفت: در سفر ریاست جمهور به استان بیش از ۸۱ میلیارد تومان برای دانشکده علوم پزشکی اسفراین اختصاص یافت که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن جذب شده است.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132782

مهمترین اخبار ایران و جهان: