نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:41

اسکان بیش از ۴۰ هزار مسافر نوروزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا کنون در زائرسرای کوثر، شبستان نجمه خاتون و بالکن شرقی شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس بانوی کرامت، بیش از ۴۰ هزار زائر و مسافر نوروزی اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فاس به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی با اشاره به اقدامات حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد: آستان مقدس بانوی کرامت در دو بخش فرهنگی و خدماتی به زائران شهر کریمه اهل بیت (س) در ایام نوروز و بهار قرآن خدمت‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: برگزاری مراسمات مختلف مذهبی در شبستان امام خمینی (ره)، برگزاری محفل اشک توسط جامعه مداحان در صحن امام هادی (ع)، برپایی نمایشگاه‌های بهار در بهار و عبرت و قرآن و عترت در صحن پیامبر اعظم (ص)، برپایی نمایشگاه‌های عرصه محصولات فرهنگی در صحن‌های صاحب الزمان (عج)، جوادالائمه و فاطمی از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام در حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) اضافه کرد: در صحن پیامبر اعظم(ص) جشن‌های مختلف خانوادگی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سرود و مسابقه و.... نیز هر شب برگزار می‌شود.

فلاحی گفت: در قسمت خدمت به زائران، همکاران و خادمان در بخش انتظامات و ارشاد، کفشداری، امانت‌داری، خدمات سالمندان، دفاتر پیداشدگان و... مشغول فعالیت و خدمت به زائران حرم مطهر بانوی کرامت هستند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان، هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء سفره افطاری ساده برای زائران و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت(س) پهن می‌شود و به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ هزار افطاری ساده بین زائران توزیع می‌شود.

وی افزود: هرشب تعدادی از خادمان در دو چایخانه حضرتی حرم مطهر، بلافاصله پس از نماز مغرب و عشاء به مدت دو ساعت از زائران و مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند.

فلاحی با بیان اینکه به طور متوسط هر شب بیش از هزار خادم در حرم مطهر مشغول به فعالیت هستند، مطرح کرد: در بخش اسکان، از ۲۵ اسفندماه هر شب ۵۰۰ نفر در زائرسرای حضرت معصومه (س) و حدود ۲ هزار نفر از زائران و مسافران نوروزی در شبستان نجمه خاتون و بالکن شرقی شبستان امام خمینی (ره) اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات درمانی حرم مطهر برای زائران، گفت: درمانگاه و دارالشفای حضرت معصومه (س) به صورت شبانه روزی برپا و مشغول به خدمت رسانی است؛ همچنین در صحن‌های حرم مطهر نیروهای پزشکی اورژانس و فوریت‌های پزشکی مستقر هستند.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: در طول ایام نوروز نیروهای بیشتری از اورژانس و هلال احمر استان قم به دلیل افزایش جمعیت، با همکاری مدیریت درمان آستان مقدس در حرم مطهر مستقر شده و به خدمت رسانی می‌پردازند.

وی ابراز کرد: گروهی نیز در دو بخش خواهران و برادران به عنوان «حافظان حریم حرم» تشکیل داده شده که در قسمت‌های مختلف حرم مطهر و اطراف آستان مقدس تذکر لسانی و فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی را انجام می‌دهند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال بیشتر از سال‌های گذشته تلاش داشتیم تا فضاهای حرم مطهر را برای عید نوروز باستانی و ماه بهار قرآن کریم گل‌آرایی و آزین بندی کنیم.

پایان پیام/78034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124482

مهمترین اخبار ایران و جهان: