نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 18:42

می‌جنگیم تا مجوز تله‌کابین گرگان صادر شود/ احیای 72 واحد تولیدی در گلستان

استاندار گلستان گفت: با تلاش‌های انجام شده در دولت سیزدهم 72 واحد نیمه تعطیل و راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در دیدار وزیر اقتصادی و دارایی با مدیران و کارکنان دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات بزرگی برای پروژه پتروشیمی گلستان انجام شده و اگر پتروشیمی گلستان به نتیجه برسد ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه پتروشیمی به گام آخر رسیده و با حضور رئیس جمهور مرحله دوم و فاز اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در استان گلستان در سال گذشته ۷۲ واحد تعطیل و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت.

زنگانه بیان کرد: برنامه ما این است صادرات استان گلستان به ۵۰۰ میلیون دلار برسد و با توسعه روابط دیپلماسی که انجام شده و ارتباط خوبی که در سال گذشته با ترکمنستان، قزاقستان و روسیه برقرار کردیم در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: در کشت قراردادی در رتبه اول کشور قرار گرفتیم و برنامه داریم با توسعه صنابع تبدیلی شاهد جلوگیری از خام فروشی محصولات در استان باشیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: خلیج گرگان به هر ترتیب باید احیا شود چون در صورت خشک شدن خلیج یکی کانون بزرگ ریزگرد در شمال کشور ایجاد خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از خلیج با لایروبی کانال‌ها دوباره آبگیری شده اما بسته احیای خلیج به صورت کامل باید اجرا شود.

زنگانه بیان کرد: بحران آب در گلستان جدی است و با وجود هزینه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی اما همچنان به دلیل اینکه تامین آب شرب استان تک منبعی از آب زیرزمینی است ما با مشکل روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: استان گلستان ۹۵ درصد نیاز آب شرب خود را از منابع زیرزمینی تامین می‌کند.

استاندار گلستان بیان کرد: سد نرماب به عنوان یکی از طرح‌های مورد تاکید رئیس جمهور است و در برنامه داریم که این سد در اردیبهشت‌ماه آبگیری شود.

زنگانه گفت: نوروز امسال، گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شده و با اقدامات انجام شده ماندگاری مسافر ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

هیچ دلیل برای عدم اجرای تله کابین گرگان وجود ندارد و ما همانطور که برای کسب مجوز تله‌کابین علی‌آبادکتول جنگیدیم، برای کسب مجوز تله‌کابین گرگان می‌جنگیم تا این مجوز گرفته شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1108238

مهمترین اخبار ایران و جهان: