نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 21:56

مخالف تشکیل مجموعه های صنفی در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه نیستیم

سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: با تشکیل مجموعه های جدید صنفی در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه مخالفتی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی یکشنبه شب در کرسی آزاداندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان سنندج اظهار کرد: سنندج آخرین شهرستانی است که این نشست‌های آزاد اندیشی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: نگاه ما در راستای تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری است و بیشتر برنامه‌ها را به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها خواهیم برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای دیدار مجدد با اصحاب فرهنگ و رسانه و بهره مندی از رهنمون‌های آنان برای پیشبرد امور است.

دریایی افزود: راهبرد امور در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه با بهره مندی از نظر فعالان این عرصه شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امروز خادمان مردم کردستان شبانه روزی برای رقم خوردن اتفاق خوب فرهنگی و هنری در استان تلاش می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: با تشکیل مجموعه‌های جدید صنفی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه مخالفتی نداریم.

دریایی افزود: برای اولین بار در دولت سیزدهم ۵۴ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: سال گذشته نیز ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و ۶ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پرداخت شده است.

دریایی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار نفر در کردستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و طی چند ماه اخیر بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان نیز به عضویت این صندوق در آمده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: متأسفانه مجمع خیرین فرهنگی و هنری نداریم و این از نیازهای این عرصه در استان است.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه شهرستان سنندج در خصوص ضرورت حمایت از فعالان این عرصه و نگاه ویژه به اصحاب رسانه همسو با آرمان‌های انقلاب اسلامی در منطقه کردستان تأکید کردند و از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کردند که در خصوص حمایت از افراد غیرهمسو با ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید نظر صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154138

مهمترین اخبار ایران و جهان: