نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 10:49

شورای نگهبان نقش تاثیرگذاری در سرنوشت کشور دارد

گناوه- فرماندار گناوه گفت: شورای نگهبان وظیفه‌ای بسیار ظریف و تأثیرگذار در سرنوشت کشورمان دارد که باید با حساسیت و تلاش شبانه روزی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری صبح سه شنبه در دیدار با اعضای شورای نگهبان شهرستان به مناسبت تأسیس این نهاد مقدس ضمن تبریک سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان با نظارت مستقل و مفید بر عرصه انتخابات، مسیر رشد و ترقی جامعه را به دوش کشیده و همواره با اقتدار در حراست از قانون وصیانت از نظام و پاسداری از جمهوری اسلامی نقش آفرینی کرده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان گناوه افزود: شورای نگهبان وظیفه‌ای بسیار ظریف و تأثیرگذار در سرنوشت کشورمان دارد که باید با حساسیت و تلاش شبانه روزی انجام شود.

فرماندار گناوه گفت: با توجه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری، امیدوارم با وفاق و همدلی یکدیگر، انتخاباتی پرشور و دشمن شکن در شهرستان داشته باشیم.

صفری بیان کرد: بنا و سیاست دولت مردمی سیزدهم این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها، به خصوص از ظرفیت هیأت نظارت و شورای نگهبان در انتخابات و سایر امور مدیریتی شهرستان گناوه استفاده کنیم.

در پایان این دیدار فرماندار گناوه با ارائه عملکرد دولت سیزدهم در شهرستان، اعضای شورای نگهبان را در جریان اقدامات انجام شده قرار داد.

شورای نگهبان نقش تاثیرگذاری در سرنوشت کشور دارد

شورای نگهبان یکی از ارگان‌های موفق کشور

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در گناوه گفت: رسالت و شعار این شورا در انتخابات محقق شدن حق الناس است که به جد نسبت به آن حساس و در این مسیر حرکت می‌کند.

خدانظر رئوفی گفت: تبعیت از قانون، اخلاق، پیروی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تفاهم و همکاری و همدلی با متولیان امر در انتخابات از ویژگی‌های بارز شورای نگهبان است.

وی افزود: این دفتر همکاری و تعامل خوبی با مجموعه اجرایی و هیأت‌های معتمدان در دوره‌های مختلف برگزاری انتخابات داشته و همچنین در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش رو نیز این رویه را با جدیت بیشتر دنبال خواهد کرد.

رئوفی عنوان کرد: اهمیت شورای نگهبان همین قدر است که در ۲۱ اصل از اصول قانون اساسی برای شورای نگهبان هم جایگاه تعریف شده و هم اینکه وظایف آن عنوان شده است.

وی اظهار کرد: علیرغم دشمنی‌ها در داخل و خارج کشور این نهاد زیر سایه مقام معظم رهبری وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و یکی از ارگان‌های موفق کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1367538

مهمترین اخبار ایران و جهان: