نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:09

زندانیان سیاسی بحرینی اعتصاب غذا کردند

زندانیان سیاسی بحرینی که در زندان مرکزی «جو» به سر می‌برند، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کردند که در اقدامی اعتراضی به اعتصاب غذا دست زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، زندانیان سیاسی بحرینی که در زندان مرکزی «جو» به سر می‌برند، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کردند که در اقدامی اعتراضی به اعتصاب غذا دست زده‌اند.

کمیته هماهنگی زندانیان سیاسی بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: اداره زندان‌های بحرین به دستور مقامات بحرین، شرایط را بر ما به عنوان اسرای این حکومت بسیار دشوار ساخته و کمترین حقوق که اسیران جنگی نیز از آن‌ها برخوردارند را از ما دریغ می‌کند.

این کمیته، اقدامات مقامات بحرینی را خلاف پیمان‌ها و اصول بین‌المللی و قانون حقوق اسرای کشور بحرین دانست.

در این بیانیه آمده است: مقامات بحرینی نه تنها در ایفای حقوق ما کوتاهی می‌کنند، بلکه بارها با تصمیمات ظالمانه خود، کرامت انسانی ما را لگدمال کرده‌اند.

کمیته زندانیان سیاسی بحرین، زندان انفرادی برخی از زندانیان سیاسی بحرین و سلب بسیاری از حقوق آنان از جمله حق احیای شعائر دینی، تحقیر و آزار روانی و جسمی مداوم این زندانیان، اختصاص مدت‌زمان تنها یک ساعت در روز به عنوان زمان هواخوری به زندانیان سیاسی و ساختار ظالمانه ملاقات این زندانیان با اعضای خانواده خود را از جمله اقدامات ظالمانه اداره زندان‌های بحرین در حق زندانیان سیاسی بحرینی عنوان کرد.

در ادامه این بیانیه، کمیته زندانیان سیاسی بحرین با اعلام آغاز اعتصاب غذای این زندانیان در اعتراض به اقدامات ظالمانه مقامات بحرینی، خواسته‌های خود را در حد حقوق اولیه و بدیهی زندگی انسان‌ها دانست و از ملت مقاوم بحرین خواست که با حضور رسانه‌ای و میدانی خود، یکپارچه در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430938

مهمترین اخبار ایران و جهان: