نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 23:01

فرار «متا» از جریمه شدن در نروژ

رگولاتور نروژ شرکت متا را به دلیل نقض حریم خصوصی روزانه 97 هزار دلار جریمه کرده که اکنون این شرکت به دنبال جلوگیری از آن است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، طبق یک پرونده قضایی، متا از دادگاهی در نروژ می‌خواهد تا جریمه‌ای را که تنظیم‌کننده داده این کشور برای مالک فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران اعمال کرده را متوقف کند.

مقامات حفاظت از داده های نروژ به رویترز گفتند که متا از 14 آگوست(23مرداد) به دلیل نقض حریم خصوصی روزانه 97هزار و700 دلار جریمه خواهد شد، تصمیمی که می تواند پیامدهای اروپایی گسترده تری داشته باشد.

این شرکت خواستار صدور دستور موقت در مورد این جریمه شده که دادخواست آن در 22 آگوست(31مرداد) طی یک جلسه استماع 2 روزه ارائه خواهد شد.

رگولاتور داده نروژی، گفت متا به دنبال توقف اعمال جریمه است. «توبیاس جودین» رئیس بخش بین‌المللی این رگولاتور به رویترز گفت: «آنها می‌گویند که دادگاه باید در مورد این حکم کمی تامل کند.»

رگولاتور گفته که متا نمی تواند داده های کاربران مانند مکان ها را در نروژ جمع آوری و از آن برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده کند.

این جریمه تا 3 نوامبر(12 آبان) ادامه خواهد داشت و رگولاتور نروژ می تواند با ارجاع تصمیم خود به هیئت حفاظت از داده های اروپا آن را دائمی کند.

این امر همچنین می تواند دامنه سرزمینی این تصمیم را به بقیه اروپا گسترش دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434882

مهمترین اخبار ایران و جهان: