نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:34

کشف 188 کیلوگرم موادمخدر از سوداگران مرگ در جنوب شرق

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران جنوب شرق در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، 188 کیلوگرم موادمخدر را کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از مرکز اطلاع رسانی مرزبانی، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 وی افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند به سمت مامورین تیراندازی کرده که مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌ نمایند، در نهایت پس از آتش سنگین، با توجه به اتخاذ موضع مناسب و تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا محموله موادمخدر به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

سردار شجاعی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه داد، اظهار کرد: مرزداران،موفق شدند، در این عملیات مقدار 188 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک، را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه در مجموعه مرزبانی استان، در برقراری امنیت پایدار جهت انجام فعالیت‌های قانونی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در مناطق مرزی است، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق موادمخدر با جدیت از سوی مرزبانی استان دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان در دستاوردهای مرزبانی، ضروری است همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران همواره برقرار باشد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424538

مهمترین اخبار ایران و جهان: