نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 22:16

زینب(س) جریان پشت پرده کربلا را با هنرمندی برملا کرد

جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) اقدامات خلاقانه را مانعِ تحریف گنجینۀ هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: تلاش یزید سلب مسئولیت خود در حماسۀ کربلا بود، اما حضرت زینب(س) با هنرمندیِ تمام، عوامل و جریان پشت پرده این واقعه عظیم را برملا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام موسی سلیمانی در جلسه ستاد هفته دفاع مقدس سپاه امام رضا علیه السلام با بیان اینکه باید از حضرت زینب(س) درس گرفت و نگذاشت دفاع مقدس را عده‌ای تحریف کنند، اظهارکرد: بیاییم با اقدامات خلاقانه و تحلیل درست از دستاوردهای عظیم هشت سال دفاع مقدس، مانع تحریف این گنجینه بزرگ شویم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ماندگاری یک حماسه را تضمین کنیم باید اقدامات خلاقانه داشته باشیم، تصریح کرد: استفاده حضرت زینب سلام الله علیه از شعر برای تبیین حماسۀ بزرگ عاشورا در مجلس یزیدیان مانع رسیدن یزید به اهداف شومش شد.

وی تاکیدکرد: یزید تلاش داشت تا حادثه کربلا را به گردن عبیدالله بن زیاد بیندازد و یا این گونه عنوان کند که جنگ کربلا یک جنگ قومی، قبیله‌ای بوده اما حضرت زینب(س) با قرائت خطبه ای نگذاشت تا یزید به اهدف شوم خود برسد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اسطوره سازی از شهدا نباشیم، خاطرنشان کرد: شهدای والامقام را انسان‌های دست نیافتنی معرفی نکنیم، بلکه شهدا همه انسان‌های زمینی بودند و روزی در کنار ما زندگی می‌کردند.

وی خلوص نیت در کارها و ماموریت‌ها را مهم‌ترین عامل توفیق عنوان کرد و یادآورشد: با مطالعۀ زندگی شهدای کربلا و دفاع مقدس می‌بینیم خلوص و ایثار در سخن و عملشان موج می‌زند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423882

مهمترین اخبار ایران و جهان: