نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 18:35

کمبود امکانات ویژه معلولان در بوشهر رفع شود

بوشهر-مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت:عدم مناسب‌سازی اماکن، کمبود امکانات مختص معلولان و مهیا نبودن بستر مناسب عواملی برای حضور نیافتن این افراد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو منوچهری بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد مناسب سازی سازی شهرستان بوشهر یکی از اولویت‌های جامعه کنونی را مناسب‌سازی معابر عمومی به منظور سهولت در رفت و آمد افراد داری معلولیت دانست و افزود: عدم مناسب‌سازی اماکن، کمبود امکانات مختص معلولان و مهیا نبودن بستر مناسب عاملی برای حضور نیافتن این افراد در جامعه است و برنامه ریزی لازم جهت محیط مناسب سازی شده برای این قشر از جامعه ضروری است.

مدیر بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان بوشهر ضمن گزارشی از جلسات مصوبات قبل به منظور هم افزایی در اجرایی کردن مصوبات گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد نسبت به معرفی یک نفر از کارکنان خود به عنوان کارشناس مناسب سازی در دستگاه متبوع به دبیرخانه ستاد مناسب سازی اقدام کنند.

منوچهری در ادامه با اشاره به وضعیت خیابان‌های شهر بوشهر و نبود فضای کافی جهت تردد و وضعیت نامناسب پیاده روها، وجود شاخه‌های انبوه درختان جهت عبور نابینایان و همچنین نبود فضای مناسب سازی شده توسط بعضی از دستگاه‌های شهرستان بوشهر جهت استفاده از امکانات اجتماعی برای افراد دارای معلولیت، از مسئولان ذی ربط خواست تا برنامه ریزی لازم اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان بوشهر ضمن گلایه از عدم حضور مسئولین صدا و سیما در جلسات مستمر مناسب سازی تصریح کرد: حضور و نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج صحیح فرهنگ شهروندی و با بهره گیری از امکانات رسانه‌ای می‌تواند نقش بسزایی برای آگاهی مردم در مواجهه با اماکن عمومی برای مردم را داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923050

مهمترین اخبار ایران و جهان: