نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 13:20

اعضای پیکر جوان ۱۸ ساله به چند بیمار جان دوباره بخشید

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اعضای پیکر جانبخش امید نورزایی، ۱۸ ساله به چند بیمار دردمند جان دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان حسین‌زاده، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اقدامی نیکوکارانه با رضایت خانواده جانبخش و با تصمیمی فداکارانه، اعضای پیکر جانبخش امید نورزایی ۱۸ ساله به چند بیمار دردمند از اتباع افغانستان جان دوباره بخشید.

وی گفت: جانبخش امید نورزایی ساکن گرمسار، در پی سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد که با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان معتمدی گرمسار برای درمان وی، مرگ مغزی وی تأیید شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خانواده نورزایی پس از آگاهی از تأیید مرگ مغزی بیمار توسط پزشکان و با توجه به بی‌بازگشت بودن این شرایط، با تصمیمی نیک‌اندیشانه به چند بیمار نیازمند پیوند، جان دوباره بخشیدند.

حسین‌زاده تأکید کرد: خانواده جانبخش نورزایی با باور به اینکه اهدای عضو، رسمی نیکوکارانه و انسان‌دوستانه است که باید در جامعه نهادینه شود، اقدام به رضایت به اهدای عضو ارگان‌های حیاتی وی کردند.

وی بیان کرد: مطابق با قوانین اهدای عضو در ایران، در صورتی که اهداکننده عضو، از اتباع باشد، گیرندگان وی نیز از بیماران در لیست انتظار اتباع هستند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554094

مهمترین اخبار ایران و جهان: