نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 10:01

خانه‌های بهداشت مجوز تزریقات دیگر به جز واکسن را ندارند

رییس مرکز بهداشت غرب کرج، گفت: خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامعه سلامت به جز واکسن مجوز تزریقاتی را طبق دستور درمان‌های کشوری ندارند و فقط تزریقات ساده و داروی که به تجویز پزشک و با حضور خود پزشک باشد را می‌توانند تزریق را انجام دهند.

کبری زارع‌زاده، رییس مرکز بهداشت غرب کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامعه سلامت به جز واکسن مجوز تزریقاتی را طبق دستور درمان‌های کشوری ندارند، گفت: فقط تزریقات ساده و داروی که به تجویز پزشک و با حضور خود پزشک باشد را می‌توانند تزریق را انجام دهند.

وی افزود: بعضی از داروهای تزریقی مانند آنتی بیوتیک‌ها به دلیل اینکه ممکن است واکنش‌های حساسیتی شدیدی را نشان دهند باید در مراکز مجهز تزریق شود.

زارع‌‌زاده در خصوص افرادی که در حاشیه شهر هستند و تردد برای آنها ممکن نیست، اظهار کرد: باتوجه به شرایط کنونی و ارائه مجوزها درحال حاضر به غیر از فعال کردن بخش خصوصی در مناطق وجود ندارد.

زارع‌زاده ادامه داد: مناطقی که در حاشیه هستند، ریاست دانشگاه علوم پزشکی قول داده‌اند اگر بخش خصوصی بخواهد وارد شود برای دریافت مجوزها کار‌ها تسریع می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561550

مهمترین اخبار ایران و جهان: