نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 14:15

قانونگذار آمریکایی: بایدن از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند

عضو دموکرات و فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا گفت که جو بایدن با حمایتش از اسرائیل، در حال حمایت از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رشیده طلیب» نماینده دموکرات و فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا در پیام روز جمعه خود گفت جو بایدن از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه با حمایتش از اسرائیل حمایت می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، او در شبکه اجتماعی «ایکس» با انتشار ویدئویی از تجمعات و راهپیمایی‌های ده‌ها هزار نفری در حمایت از فلسطین در سراسر ایالات متحده اعلام کرد: آقای رئیس‌جمهور، مردم آمریکا در این مورد با شما نیستند. ما در (انتخابات) سال ۲۰۲۴ به یاد خواهیم آورد. 

طلیب که اصالتاً فلسطینی است یکی از بلندترین صداها در کنگره آمریکا در حمایت از آتش‌بس کامل است که دولت بایدن از آن حمایت نمی‌کند و در عوض تمام قد از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که تاکنون به شهادت بیش از نُه هزار فلسطینی شامل بیش از ۳۸۰۰ کودک منجر شده، حمایت کرده است.

بیش از دوازده عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله طلیب اخیراً قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس امضا کردند. اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های اخیر طلیب درباره غزه همچنین هفته پیش تلاش‌ها در کنگره برای محکوم کردن رسمی وی را در پی داشت که سرانجام رد شد.

مسلمانان آمریکا و برخی فعالان حزب دموکرات پیش‌تر در نامه‌ای به بایدن گفتند اگر گام‌های فوری برای تضمین آتش‌بس در غزه برندارد، برای بسیج میلیون‌ها رای‌دهنده مسلمان و ممانعت از کمک مالی و رای آن‌ها به وی در انتخابات آتی اقدام خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560794

مهمترین اخبار ایران و جهان: