نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 15:36

لزوم اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی تربیت انسان‌ها

استاندار زنجان گفت: هر چقدر برای رشد و توسعه تعالی کشور و حتی بر روی علم سرمایه‌گذاری کنیم به‌اندازه سرمایه‌گذاری بر روی تربیت انسان‌ها اهمیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی, استاندار زنجان ظهر امروز در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برای رشد و توسعه تعالی کشور سازوکارهای زیادی وجود دارد، اظهار داشت: اما آن چیزی که در دنیا بیشتر اتفاق می‌افتد سرمایه‌گذاری روی علم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از یک سو هم  هر چقدر هم بر روی علم و... سرمایه‌گذاری کنیم یقیناً به اندازه سرمایه‌گذاری بر روی تربیت انسان‌ها اهمیت ندارد، گفت: معتقدیم اگر سرمایه انسانی با اعتماد به نفس و ریسک‌پذیر تربیت نکنیم اتفاق خاصی نمی‌افتد بنابراین در این راستا وظیفه دانشجو معلمان بسیار مهم است، چرا این امر از مسیر مدارس می‌گذرد.

وی با بیان اینکه تک تک رفتار و گفتار معلمان در زندگی دانش‌آموزان تأثیرگذار است، ادامه داد: هر چقدر از علم و تمام سازه‌کارها برای توسعه و پیشرفت کشور صحبت کنیم اگر معلم خوب نداشته باشیم به هدف نمی‌رسیم بنابراین رسالت بزرگی بر گردن معلمان است.

افشارچی با بیان این که دانشجو معلمان استخوان‌بندی نظام تعلیم‌وتربیت هستند، گفت: خودتان قوام دستگاه خودتان هستید و اگر احساس کردید در یک جا می‌توانید تاثیر گذار باشید نباید دریغ کنید.

استاندار زنجان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان گفت: سعی می‌کنیم که یک قطعه زمین برای جبران کمبود فضای دانشگاه فرهنگیان در نظر بگیریم ولی در شرایط کنونی کشور و کمبود اعتبارات ساخت آن امکان‌پذیر نیست ولی با مولدسازی دارایی‌های مازاد آموزش‌وپرورش امیدوارم این مهم بیفتد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602650

مهمترین اخبار ایران و جهان: