نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 12:28

رشته‌ دانشگاهی با خروجی‌ تحصیل‌کرده بیکار، باید حذف شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: رشته‌ دانشگاهی که خروجی‌اش تحصیل‌کرده بیکار باشد باید حذف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: تعداد بالای فارق‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان کرمانشاه نشان دهنده عدم‌توجه به تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیازهای استان است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید با کار مطالعاتی دقیق، رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز در استان را مشخص کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: کار فرهنگی یعنی کاری کنیم که جوان احساس هویت کند، احساس نشاط کند و احساس کند برای کشور مفید است.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی موثر باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غفوری سرمایه انسانی را بهترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: اینکه گروهی از جوانان نخبه با هم‌فکری یکدیگر منشا پیشرفت برای کشور شوند، از نان شب برای کشور واجب‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و تحصیل‌کرده در حوزه‌ها و اموری ورود کرده که روی زمین مانده بود و به بهترین شکل این امور را به سرانجام رساند.

حجت‌الاسلام غفوری گفت: اینکه جوانان و صاحبان ایده در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی می‌توانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند، کار بسیار ارزشمندی است که باید حمایت شده و توسعه یابد.

وی اضافه کرد: بها دادن به  جوانان نخبه و فراهم کردن زمینه برای فعالیت آن‌ها موجب می‌شود، جلوی رفتن این سرمایه‌های انسانی به خارج از کشور گرفته شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: رشته‌ دانشگاهی که خروجی‌اش تحصیل‌کرده بیکار باشد باید حذف شود.

حجت‌الاسلام غفوری اضافه کرد: دنیای امروز رسانه قدرت زیادی دارد و غربی‌ها هم بواسطه همین قدرت، سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید بیش از این در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570294

مهمترین اخبار ایران و جهان: