نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 08:30

خبر خوب| یک نماز جماعت خانوادگی در خلال طبیعت‌گردی!

خبر خوب اینکه لشکر ظلم و کفر رو به ضعف است و هیاهوی فعلی‌شان، نه نشانهٔ قدرت، که دست‌وپا زدن آخرشان است. پس به آیندهٔ روشنِ وعده‌داده‌شده امیدوار می‌مانیم و به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.

گروه خبر خوب: همگی دل‌مان برای فلسطین و کودکانش می‌تپد. برای خون‌های پاکی که بی‌گناه به زمین می‌ریزد. اما با دانستن اینکه «وضعیتی که امروز در دنیا هست، وضعیت تحول است. اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل جدید و هندسهٔ جدید است.» (از بیانات رهبر انقلاب) و اینکه لشکر ظلم و کفر رو به ضعف است و هیاهوی فعلی‌شان، نه نشانهٔ قدرت، که دست‌وپا زدن آخرشان است، به آیندهٔ روشنِ وعده‌داده‌شده امیدوار می‌مانیم و به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.

*امام خمینی(ره) به درخواست لغو دیدار با زنان چه پاسخی دادند؟

گاهی وقتی نمی‌توانیم راهکار درست‌درمانی برای مسأله‌ای پیدا کنیم و آن را را حل و فصل کنیم، می‌رویم سراغ پاک کردن صورت‌مسأله. این ساده‌ترین راه، اما معمولاً غلط‌ترین راه است که احتمالاً خیلی زود عوارض جانبی‌اش دامن‌مان را خواهد گرفت. افراد باهوش و بصیر همیشه در مقابل پاک کردن صورت‌مسأله مقاومت می‌کنند. نمونه‌اش امام خمینی (ره).

در کتاب «حاشیه‌های مهم‌تر از متن» آمده وقتی ایشان به ایران برگشتند، مردم برای دیدن‌شان سر از پا نمی‌شناختند و خانم‌های زیادی که امام را می‌دیدند، غش می کردند. یکی از اطرافیان امام وقتی اوضاع را می‌بیند از شهید مفتح می‌خواهد به امام(ره)  بگویند «دیگر نگذارید خانم‌ها به دیدن‌تان بیایند». امام در پاسخ می‌فرمایند: «فکر می‌کنید اعلامیه‌های من و سخنرانی‌های شما شاه را بیرون کرد؟! همین بانوان محترمه بودند که شاه را بیرون کردند. بروید وسایل رفاه و آسایش آنها را فراهم کنید».

 


لازم نیست حتماً پول خرج کنید. برای امام زمان (عج) از بدی‌ها بگذرید!

*به عشق امام زمان (عج)، بدی‌ها را می‌بخشم

روزانه چقدر یاد امام زمان (عج) می‌کنیم؟ یاد این پدر حی و حاضر ما که بیشتر از ما منتظر واقعهٔ شریف ظهور است و دلش برای تک‌تک ما و مشکلات‌مان زیر و رو می‌شود. چقدر تلاش می‌کنیم برای برپا داشتن نام و یاد ایشان؟ امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن زنده می‌شود، دلش نخواهد مرد، روزی که دل‌ها می‌میرند».

رسالت پویش مردمی «مهر مهدوی» همین است که با هر کار خیر کوچک و بزرگی، یاد امام زمان (عج) را در دل‌ها زنده کند. نه فقط با بذل و بخشش مال، که گاهی با ترک گناه، اصلاح خود یا حتی بخشیدن دیگران. مثل این خانم که این پویش «مهر مهدوی» پیوسته و نوشته است: «من یک خانم خانه‌دار هستم و درآمدی ندارم که در راه امام زمانم خرج کنم. برای همین تصمیم گرفتم هر کسی را که به من بدی کرده ببخشم و با این کار دل امام زمانم را شاد کنم.».

اجازه بدهید به کار پسندیدهٔ این خانم یک روایت زیبا و امیدبخش از حضرت محمد (ص) پیوست کنیم: «بر شما باد عفو و اغماض. عفو و گذشت بر عزت و سرافرازی بنده می‌افزاید. شما گذشت داشته باشید خداوند شما را عزیز و سرافراز می‌گرداند.» (اصول کافی، ج ٣، ص ١٦٧).

 

*یک نماز جماعت خانوادگی در دل طبیعت

طبیعت منبع الهام و آرامش است. چه رسد که در طبیعت و زیر سقف آسمان به نماز بایستی. آن هم نماز جماعت، در حالی که کودکان هم همان حوالی مشغول بازی هستند. این گروه طبیعت‌گرد را ببینید که چه زیبا و دلچسب کنار هم نماز جماعت می‌خوانند. چقدر زیبایی و آرامش در این تصویر می‌بینیم؟ بیایید یکی یکی نام ببریم. طبیعت پاکیزه و آرامش‌بخش، کوه، سنگ‌های تراش‌نخورده و طبیعی، خاک، ابر، آسمان و...؛ یک جمع سالم خانوادگی که حضور کودکان، زیباترش هم کرده؛ عبادت معبود بی‌همتا در قالب بی‌نظیر نماز؛ خانم‌ها و آقایانی که در عین پاکی و رعایت چارچوب‌ها، ساده و صمیمی کنار هم به نماز ایستاده‌اند.

بیایید از این تصویر زیبا الگو بگیریم برای دورهمی‌های سالم خانوادگی و دوستانه. الگویی که شامل تفریح و گردش، معاشرت با خانواده و دوستان، تجدید قوا و کسب آرامش، و البته نماز جماعت می‌شود. هم فال است و هم تماشا.

 


وزارت بهداشت با گیاهان دارویی مهربان می‌شود

*حمایت وزارت بهداشت از گیاهان دارویی

می‌دانستید گیاهان دارویی مادهٔ اولیهٔ بسیاری از محصولات حوزهٔ سلامت را تشکیل می‌دهند؟ خوب است این را هم بدانید که ایران پر از گیاهان دارویی مرغوب است و خدا را شکر قرار است این نعمت خدادادی جدی‌تر گرفته شود.

چون وزیر بهداشت گفته از حوزهٔ طب ایرانی، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماری‌ها حمایت جدی خواهد کرد. ۱۳۴ شرکت دانش‌بنیان و ۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در حوزهٔ کاربرد گیاهان دارویی در کشور فعال هستند. البته با توجه به وفور نعمتی که در این حوزه شامل حال کشور ما شده، هنوز جای کار هست.

پس اگر مایلید در زمینهٔ محصولات سنتی و گیاهی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنید، خیالتان تخت! وزارت بهداشت گفته از تجاری‌سازی و عرضهٔ داروهای گیاهی در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها حمایت می‌کند. البته داروهای گیاهی که به تأیید سازمان غذا و دارو رسیده باشند.

 


در مدار پایین با ماهواره‌های زیر 50 کیلوگرم تثبیت شدیم

*صنعت فضایی همچنان در مسیر پیشرفت و افتخار

ایران قدرتمند ما در جمع ۹ کشور نخست جهان در صنعت فضایی قرار دارد. این را از قبل می‌دانستیم و بابتش مفتخر بودیم. اما خبر جدید اینکه به گفتهٔ سخنگوی سازمان فضایی ایران، در پرتاب ماهواره‌های زیر ۵۰ کیلوگرم در مدار پایین به تثبیت رسیده‌ایم. حالا وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه، دارند تست‌های لازم را برای پرتاب ماهواره‌های سنگین‌تر به مدار پایین انجام می‌دهند تا با ماهواره‌های بیش از ۵۰ کیلوگرم هم در مدار پایین حضور داشته باشیم.

یکی از ویژگی‌های مهم و امیدبخش صنعت فضایی، برنامه‌محور بودن آن است. رشد صنعت فضایی کشور در بستر برنامه‌های ۱۰ساله محقق می‌شود که شورای عالی فضایی، رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی بر سر آن اتفاق‌نظر دارند. پس هم طبق برنامه پیش می‌رود، هم با همکاری بخش‌های مختلف کشور! چی از این بهتر؟ تا باد چُنین بادا!

*کسی که با همسرش مهربان نیست، محبت اهل‌بیت ندارد

زندگی را اطرافیان‌مان زیبا می‌کنند، به‌ویژه اعضای خانواده‌مان. چه کسی شایسته‌تر از نزدیکان برای آنکه اوج لطافت و مهربانی‌مان را نثارش کنیم؟ دین ما در این مورد توصیه‌های بسیاری دارد و از هیچ کم‌کاری و کوتاهی چشم‌پوشی نمی‌کند. مثلاً در روایات آمده کسی که با همسرش مهربان نیست، محبت اهل‌بیت ندارد. همین طور نقل شده هر کس برای مصیبت‌های ما و شیعهٔ ما گریه کند، بهشت را برای او تضمین می‌کنیم. یعنی گریه بر شیعهٔ امام حسین علیه‌السلام هم به اندازهٔ گریه بر خود حضرت ارزش و اهمیت دارد. حجت‌الاسلام حامد کاشانی در این باره می‌گوید: «طبق روایات، شیعهٔ امام حسین علیه‌السلام نیست کسی که با همسر و فرزند و پدر و مادرش و به طور کلی شیعیان، مهربان نباشد. بالاترین میزان تولی مربوط به همسر و پدر و مادر و فرزند است. یعنی کسی که با همسرش مهربان نیست، شیعهٔ امیرالمؤمنین نیست. (جز موارد استثنایی که مثلاً طرف مقابل منافق، کافر و... باشد)».

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563994

مهمترین اخبار ایران و جهان: