نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 19:41

تمجید امیرعبداللهیان از تلاش‌های دبیرکل دی هشت در حمایت از حقوق ملت فلسطین

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به دبیرکل دی هشت ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در راستای دفاع از حقوق ملت فلسطین، بر حمایت ایران از اقدامات این سازمان برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) ایسیاکا عبدالقادر امام از بیانیه مشترک نشست اخیر کمیسیون دی هشت در حمایت از مردم غزه و همچنین تلاش‌های وی در جهت هماهنگی اقدامات سازمان مذکور در حمایت از حقوق ملت فلسطین تمجید کرد.

در این نامه، حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از اقدامات مکمل سازمان دی هشت در جهت پشتیبانی از ملت فلسطین و اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی در جهت توقف دائمی حملات به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال اعلام شد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین نامه‌ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت و خواستار تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری شد. در نامه حسین امیرعبداللهیان از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته شده که با توجه به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود. (جزئیات بیشتر)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه علاوه بر تماس‌ها و رایزنی‌‌های تلفنی با برخی همتایان و مقامات تاثیرگذار بین‌المللی و سفرهایی که انجام داد، نامه‌هایی را نوشت از جمله نامه‌هایی که به دبیرکل سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر و وزیر خارجه واتیکان و ... نوشت و خواستار تلاش برای توقف نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری شد. او در نامه به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخگو کردن حاکمان این رژیم به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شده بود. 

وزیر امور خارجه همچنین اخیرا در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه جنایتکاران جنایات اخیر در غزه شد. او در این نامه‌ها به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که وزارت امور خارجه در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت مصوب مجلس شورای اسلامی(اردیبهشت ۱۳۹۹) و همچنین در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدا و مجروحان غزه به فعالیت‌های دیپلماتیک، بین‌المللی و حقوقی خود ادامه می‌دهد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین اخیرا در نامه‌هایی به رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، دبیران کل اتحادیه آلبا و آ.سه.آن خواستار اتخاذ گام‌های موثرتر در راستای توقف دائمی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600494

مهمترین اخبار ایران و جهان: