نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 11:25

علم‌محوری و هوشمندسازی راهبرد پلیس گلستان

فرمانده انتظامی گلستان گفت: حرکت و مسیر جدید پلیس، علم‌محوری و هوشمندسازی در چندسال اخیر است و سعی داریم از همه ظرفیت‌ها برای توسعه توانمندی پلیس با استفاده از علم روز استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید فاضل دادگر، صبح امروز با اشاره به برگزاری نشست‌ تخصصی پلیس با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در چند سال اخیر حرکت و رویکرد پلیس علم‌محوری و هوشمندسازی است و در این مسیر موفقیت‌هایی نیز کسب کردیم.

وی تصریح کرد: نشست تخصصی با روسای دانشگاه‌ها، مراکز علمی، شرکت‌های دانش‌ بنیان برگزار شد تا پلیس بتواند از ظرفیت و پتانسیل این مراکز، تجهیزات پلیسی با کیفیت تولید کند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان‌کرد: با جلسات برگزار شده به این نتیجه رسیدیم که تا سال آینده دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز مشاوره و دفتر تحقیقات انتظامی گلستان را به قطب آسیب‌شناسی استان تبدیل کنیم تا سلامت اجتماعی مردم تضمین شود.

وی ادامه داد: تاکنون پلیس در همه صحنه‌ها در راستای تامین امنیت جامعه در میدان بوده و شهدایی را در این مسیر تقدیم کرده‌ است و از همه توان و ظرفیت برای تامین امنیت جامعه استفاده می‌کنیم.

دادگر گفت: از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای علت و راهکار هرگونه آسیب‌ها و رویدادهای اجتماعی استفاده می‌کنیم تا این مشکلات کاهش پیدا کرده و یا رفع شود.

وی بیان‌کرد: پلیس در سال‌های اخیر از رویکرد سنتی خود به سمت علم‌مداری حرکت کرده‌ است و این امر سبب شده تا انتظامی به قطب علمی انتظامی امنیتی تبدیل شود.

فرمانده انتظامی گلستان ابراز‌کرد: ارتقای سطح فکری، آموزشی، رفتاری و هویتی نقش مدار پلیس در جامعه، فرآیندهای خدمت در حوزه‌های قضایی، تعاملی  و ورود فناوری سه محور پلیس در هوشمندسازی است که می‌توان فعال کردن نرم افزار تلفن همراه پلیس برای صدور گذرنامه را یکی از اقدامات پلیس در این راستا نام برد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538450

مهمترین اخبار ایران و جهان: