نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 17:23

منظور: باید شرکت‌های دانش بنیان محور اصلی رشد و توسعه کشور باشند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید شرکت‌های دانش بنیان محور اصلی رشد و توسعه کشور باشند. در همین جهت در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری کرده‌ایم که ۷ درصد از تولید ناخالصی داخل کشور را بر پایه محصولات دانش پایه و محصولات دارای محتوای دانشی بالا تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (15 آذر) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت، وگفت: امروز افتخارمان این است که به پا گرفتن شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم . اگر به دنبال پیشرفت اقتصادی هستیم  قطعاً این پیشرفت اقتصادی باید بر پایه علم و فناوری و دانش شکل بگیرد.

منظور اظهار داشت: باید شرکت‌های دانش بنیان محور اصلی رشد و توسعه کشور باشند. در همین جهت در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری کرده‌ایم که ۷ درصد از تولید ناخالصی داخل کشور را بر پایه محصولات دانش پایه و محصولات دارای محتوای دانشی بالا تولید کنیم.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که ظرفیت اساتید، دانشجویان، محققین و پژوهشگران مان به گونه‌ای است که حتماً می‌توان این اهداف را محقق کنیم. در حوزه دانشگاه باید تلاش کنیم که تعداد دانشگاه‌هایی را که در رتبه‌بندی بین المللی زیر رتبه ۵۰۰ قرار می‌گیرندآن گونه که هدف گذاری کرده‌ایم به ۲۰۰ دانشگاه ارتقا دهیم.

منظور ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد دانشگاه‌های دارای رتبه‌بندی بین المللی از ۵۰ دانشگاه به۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است  و در صدد آن هستیم که دانشگاه‌ها بتوانند رتبه‌های بالاتر و برتری در سطح بین المللی دست پیدا کنند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه خاطرنشان کرد: رویکردمان در آموزش دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه این است که ما باید آموزش را با حرفه‌آموزی و مهارت تلفیق کنیم . یکی از امتیازات رشته‌های بالینی که برخی از پیشکسوتان پزشکی  تلفیق رشته‌های پی را پزشکی با  آموزش و درمان به طور همزمان پایه گذاری کردند.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596250

مهمترین اخبار ایران و جهان: