نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 16:29

مسکو: جنگ غزه، خطر بی‌ثباتی و تنش در خاورمیانه را دارد

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی برای تماس با آمریکا جهت یافتن راهکاری برای جنگ غزه، گفت مسیر مخربی که طی سال‌های اخیر در فلسطین اشغالی طی شد منجر به وقایع چند روز اخیر گردید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) از احتمال ارتباط مسکو با واشنگتن برای پایان دادن به جنگ رژیم موقت صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.

ریابکوف در گفتگو با خبرنگاران گفت که روسیه برقراری تماس با آمریکا برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را رد نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «تا امروز که فعلا خیر [تماسی انجام نشده] ولی اگر هر دو طرف به این موضوع علاقه داشته باشند، [تماس روسیه و آمریکا] ممکن خواهد بود».

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو در جنگ کنونی بین رژیم تروریست صهیونیستی و نوار غزه، خطر تشدید تنش‌ها در کل منطقه غرب آسیا و بی‌ثبات شدن همه چیز را مشاهده می‌کند.

طبق این گزارش، ریابکوف تصریح کرد که مسیر مخربی که طی سال‌های اخیر رژیم جعلی صهیونیستی علیه فلسطینیان در پیش گرفته و باعث محو شدن تقریبی راهکار دو دولتی شد، منجر به وقایع چند روز اخیر شد.

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۰۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این رقم باز هم در حال افزایش است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534050

مهمترین اخبار ایران و جهان: