نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 17:07

توسعه حوزه فناوری و دانش‌بنیان تنها راه نجات اقتصاد

رئیس‌ دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در نظام حکمرانی علم و فناوری، ما به‌دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری هستیم که توسعه آن تنها راه نجات یک کشور در زمینه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسماعیل چمنی امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در نظام حکمرانی علم و فناوری، ما به‌دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری هستیم که  توسعه آن تنها راه نجات یک کشور در زمینه اقتصادی است و همچنین باعث شکوفایی و باروری اقتصاد می‌شود، و اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: برای همین منظور ما سه راه بیشتر نداریم و باید به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، تقویت تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ و تقویت پارک علم و فناوری و سایر نهادهای فناوری بپردازیم تا بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را در استان و کشور شکوفا کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: ما از نظر علمی در دنیا در رتبه‌بندی اسکوپوس براساس استنادات علمی در رتبه ۱۵ هستیم و در وب آو ساینس در رتبه ۱۷ قرار داریم اما در حوزه فناوری در رتبه ۶۰ قرار گرفته‌ایم و فاصله‌ای بین این ۲ شاخص وجود دارد و اگر این ۲ موضوع به هم نزدیک‌تر باشند تبدیل علم به ثروت اتفاق می‌افتد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595006

مهمترین اخبار ایران و جهان: