نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:21

گمانه‌زنی‌ها درباره همزمانی سفر بلینکن به تل‌آویو با سخنرانی سیدحسن نصرالله

هنوز خبری رسمی در خصوص اهداف سفر بلینکن به تل آویو و همچنین محتوای سخنرانی مهم سید حسن نصرالله و ارتباط این 2 رخداد با یکدیگر منتشر نشده اما اوج‌گیری حملات نیروهای مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا از اراده جدی جبهه مقاومت برای مقابله همه جانبه با جنایت‌های اسرائیل خبر می‌دهد.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - نورنیوز نوشت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز جمعه برای سومین بار پس از دور جدید درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که از ۱۵ مهرماه با انجام عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس آغاز شد به تل آویو سفر کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو در حالی انجام می‌شود که قرار است بعد از ظهر امروز  سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز طی سخنرانی مهمی مواضع مقاومت لبنان در قبال تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی را اعلام کند. با توجه به نقش ویژه حزب الله لبنان و رهبر این جریان در جبهه مقاومت، طی چند روز گذشته بخش مهمی از اخبار و تحلیل‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و رسانه‌های جریان اصلی در جهان به گمانه زنی در خصوص محتوای اظهارات سید حسن نصرالله اختصاص داشته است.

با توجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز امدادی در غزه که تاکنون شهادت نزدیک به 10هزار نفر غیر نظامی و هزاران مجروح  را بدنبال داشته است یکی از مهمترین محورهایی که از سوی کشورها، گروه‌های مردمی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان پیگیری می‌شود برقراری آتش بس و رفع محاصره غزه برای امداد رسانی فوری به آسیب دیدگان است.

رژیم صهیونیستی و اصلی‌ترین حامی آن ایالات متحده آمریکا تاکنون ضمن مخالفت با هرگونه آتش بس، شکل گیری آن را فرصتی برای بازسازی توان و قدرت عملیاتی حماس عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با تغییر رویکرد قبلی خود با اشاره به اینکه زمان کافی برای آزاد کردن اسرای صهیونیست وجود ندارد گفت که به آتش‌بس در نوار غزه نیاز است.

«جو بایدن» گفت: «من حس آنچه در حال رخ دادن است را درک می‌کنم، این برای جهان اسلام فوق‌العاده پیچیده است».

بایدن ضمن ادعای اینکه از ابتدا از راهکار دو دولتی برای پایان بحران فلسطین حمایت کرده، افزود: «من فکر می‌کنم که ما به آتش‌بس در غزه نیاز داریم».

همزمان خبرگزاری امریکایی «آسوشیتدپرس» نیز گزارش داد که بایدن در مباحثات داخلی دولت آمریکا خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه برای آزادی اسرای صهیونیست شده است.

پس از اعلام نظر روز پنج شنبه جوبایدن، رسانه‌های آمریکایی پیش بینی کردند که بلینکن در سفر  به تلاویو تلاش دارد مقامات رژیم صهیونیستی را به توقف جنگ متقاعد کند.

رسانه‌های عبری زبان نیز هم زمان با ورود آنتونی بلینکن به تل آویو اعلام کردند که وی حامل یک طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس موقت در غزه است.

پیشنهاد آتش بس در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی با ورود زمینی به غزه بنا به اعتراف مقامات سیاسی و نظامی رژیم با تلفات سنگین روبرو شده ،می تواند راه فراری نسبتا آبرومندانه برای خارج شدن از باتلاق غزه باشد.

اگرچه هنوز خبری رسمی در خصوص اهداف سفر بلینکن به تل آویو و همچنین محتوای سخنرانی مهم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و ارتباط این دو رخداد با یکدیگر منتشر نشده اما افزایش موج مخالفت‌های مردمی در سراسر جهان نسبت به تداوم جنایت صهیونیست‌ها در غزه و همچنین اوج گیری حملات نیروهای مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا که از اراده جدی جبهه مقاومت برای مقابله همه جانبه با جنایت‌های اسرائیل خبر می‌دهد به طور قطع در اتخاذ مواضع جدید کاخ سفید و اظهار تمایل به برقراری آتش بس موثر بوده است.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559794

مهمترین اخبار ایران و جهان: