نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 22:25

پایبندی به دین و تعهد به نظام مهم‌ترین شاخصه مدیران است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بر عهد خود پایبند بودن و متعهد به دین و ‌نظام از شاخصه‌های مسوولان و‌ مدیران در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار در مجتمع نور اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد: جلسات یک روزه ما صرفا جلسات فانتزی نیست، بلکه جلسه بررسی مشکلات شهرستان است.

نمابنده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جلسات شورای اداری باید گفت‌وگومحور باشد و مشتاق هستیم از وضعیت کار و‌ اشتغال در شهرستان بیحار بیش از پیش آگاه شویم.

وی با اشاره به سخنی از امام کاظم مبنی بر اینکه «سه چیز انسان را هلاک می‌کند و موجب شکست می‌شود» گفت: پیمان‌شکنی، به عمد کاری را عمل نکردن و رهاکردن و تک‌روی کردن موجب توفیق نمی‌شود بلکه شکست را در پی خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «مدیر شدی باید نماز شب هم بخوانی، باید در این نظام اسلامی مطابق اسلام مدیریت کرد» اما متاسفانه برخی از ما وقتی مدیر می‌شویم به جای قوت بخشیدن به اداره و‌ انجام امور، ضعیف‌تر  عمل می‌کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مدیر بدون مشورت موفق نخواهد شد جدای از اینکه برای استخدام‌ها و به کارگیری در ادارات فامیل‌بازی را کنار بگذاریم.

وی اذعان کرد: پایبندی به عهد و متعهد به دین و ‌نظام از شاخصه‌های مسوولان و‌ مدیران در نظام جمهوری اسلامی ایران است و نسل جدید باید اهل تفکر و تعقل باشد.

لزوم تقویت ارتباط مدیران با هدف حل مشکلات مردم

امام‌جمعه بیجار هم در این جلسه گفت: مسوولین ما خدوم و جهادی و پرکار و تلاشگر هستند لذا ارتباط مدیران شهرستانی با مدیران استانی برای رفع مشکلات مردم باید بیشتر شود.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی افزود: تلاش برای رفع مشکلات دیارگروس همتی مضاعف می‌طلبد. 

وی با تاکید بر رعایت نظم در تمامی امور به ویژه حضور مسوولین راس ساعت در جلسات اظهار کرد: رعایت نظم در امور زندگی فردی به ویژه مسائل اجتماعی و حوزه مدیریتی واجب است. 

خورشیدی بر رفع حوائج مردم تاکید کرد و گفت: یکی از نعمات مهم پروردگار این است که نیاز مردم را برطرف کنیم.

وی‌با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) مبنی بر اینکه نیازهای مردم از شما یکی از نعمت‌هاست، گفت: انجام کار مردم را در راس امور قرار دهیم و آن را به فردا موکول نکنیم، چراکه این امر زیبنده مسوولان نیست.

وی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: قدر نعمات خداوند که همان خدمت به مردم و برطرف کردن حوائج مردم است را قدر بدانیم.

خورشیدی گفت: اگر دید ما به مسوولیت، خدمت باشد قطعا توفیق خواهد بود. 

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557050

مهمترین اخبار ایران و جهان: