نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 15:58

کسب ۲ مقام برتر بقاع متبرکه کرمانشاه در جشنواره «سلاله»

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: با برگزاری بخش پایانی جشنواره سلاله، ۲ بقعه متبرکه استان، موفق به کسب مقام‌های برتر در مرحله کشوری شدند.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره سراسری سلاله توسط ۲ بقعه از بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: اولین جشنواره سراسری سلاله با موضوع ارزیابی عملکرد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه سراسر کشور با حضور بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بقعه و ارسال بیش از ۵ هزار اثر برگزار شد که بقاع متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب و امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقروکلیایی به‌عنوان بقاع متبرکه برتر در مرحله کشوری حائز رتبه شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هدف از اجرای این جشنواره را ارتقاء کیفیت برنامه‌ها و ایجاد رقابت فعالیت‌های امامزادگان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی عنوان کرد و افزود: در آستان مقدس‌ امامزادگان و بقاع متبرکه فعالیت‌های متنوعی براساس سیاست‌های ترسیمی و اهداف ابلاغی سازمان اوقاف برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این فعالیت‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه جهت ایجاد انسجام و تقویت فعالیت‌های بقاع متبرکه و همفکری و هم‌افزایی مابین مدیران، هیأت امنا و خادمین این اماکن مقدس جشنواره سلاله را برگزار کرده و به مرحله اجرا گذاشته است و در این راستا امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر به عنوان بقعه برتر در اجرای برنامه‌های مذهبی ومناسبتی و انقلابی و حرم مطهر احمدبن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب هم به عنوان دومین بقعه برتر کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی حائز مقام  در جشنواره سلاله شدند.

میرزایی افزود: در مرحله استانی جشنواره  ۷ بقعه از بقاع متبرکه استان کرمانشاه حائز رتبه‌های برتر شدند که به مرحله کشوری راه یافتند و از این تعداد 2 بقعه امامزاده احمد(ع) در شهرستان سنقر و حرم مطهر احمدبن اسحاق(ره) در شهرستان سرپل‌ذهاب در آئین اختتامیه این جشنواره، حائز رتبه و مورد تجلیل قرار گرفتند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556694

مهمترین اخبار ایران و جهان: