نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 14:06

شیوه قرآن برای معرفی اهل بیت بلیغ است/ توجه به سند پژوهشی روضه

بابل- یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: در قرآن کریم از بلیغ ترین مدل برای معرفی اهل بیت (ع) به کارگرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی ظهر دوشنبه در نشست سند پژوهشی روضه با اشاره به اینکه قرآن بلیغ ترین مدل را در معرفی اهل بیت به کار گرفته است، افزود: یک بخش از قرآن به معرفی اهل بیت پرداخت کرده است و تاکنون هزار آیه درباره اهل بیت کشف شده است.

وی با اظهار اینکه مراثی و روضه قرآن نیز به صورت خاص است، افزود: ادبیات مرثیه‌ای قرآن کریم نیز خاص است و در ۹ آیه نیز به این مورد اشاره شده است.

وی با عنوان اینکه وزن موسیقیایی قرآن کریم نیز خاص و منحصربفرد است، تصریح کرد: همچنین حدود و ثقور گریه، حزن و ماتم نیز در قرآن کریم مشخص شده است و این نشان می‌دهد قرآن فقط کتاب مدح نیست و دارای ادبیات رسا و بلیغ است که باید به آن توجه شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حق روضه امام حسین (ع) مرگ است، افزود: باید در روضه امام حسین (ع) خون گریست زیرا مصیبت حضرت بسیار سنگین است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تاکید بر اینکه در عرصه منبر، تحقیق و پژوهش باید ورود پیدا کرد، افزود: شاعر، مداح و منبری اعضای یک خانواده هستند و باید به یکدیگر کمک کنند و نباید جدا باشند.

وی اظهار اینکه متأسفانه شاهد تصرف حتی در لباس مداحی هستیم، خواستار توجه ویژه به سند پژوهشی روضه برای پیشگیری از انحرافات و بدعت‌ها شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213650

مهمترین اخبار ایران و جهان: