نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 12:36

فاز نخست سامانه گرمسیری ایلام با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: فاز نخست سامانه گرمسیری ایلام با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر هدفمند بودن پژوهش‌ها در استان، گفت: هر پژوهش باید یک مسئله مهم استان را برطرف کند و انتخاب هر موضوع پژوهش باید براساس آمایش سرزمینی و نیازهای اساسی استان باشد.

وی در ادامه افزود: تمامی پژوهش‌ها علاوه بر رفع مشکلات و مسایل جامعه باید زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان باشند.

استاندار ایلام در ادامه از تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد استان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: طبق زمانبندی پروژه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با تخصیص اعتبار لازم تا پایان شهریور تکمیل می‌شوند و پروژه‌های کلانی و مهمی که سالهاست از کلنگ‌زنی آنان می‌گذرد و نیازمند اعتبار زیادی هستند برای تکمیل در قالب قرارداد «بی او تی» به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این راستا مقرر شده به زودی ۹ دستگاه اجرایی ۹ پروژه مهم و کلان استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در استان، تصریح کرد: تمرکز اصلی دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا افزایش بهره‌وری و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه مدنظر است.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه مهم و کلان استان ازجمله سامانه گرمسیری، از تکمیل و بهره‌برداری فاز نخست این پروژه خبر داد و افزود: این پروژه مهم علیرغم همه مشکلات و تنگناهای مالی، با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این دولت، امسال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب پشت سد کنجانچم است.

استاندار ایلام گفت: قرارگاه رسانه‌ای متشکل از کلیه مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با مدیریت استانداری و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265406

مهمترین اخبار ایران و جهان: