نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 11:59

البرز دارای بالاترین پوشش تلویزیونی کشور است

کرج- معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما گفت: البرز دارای بالاترین پوشش تلویزیونی در کشور است و تنها هشت نقطه کور در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شریفی صبح شنبه در آئین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های فنی صدا و سیمای استان البرز اظهار کرد: معاونت توسعه و فناوری وظیفه توسعه زیرساخت صدا و سیما را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه اولین حلقه‌ای که مخاطبین مشاهده می‌کنند فرستنده است، تصریح کرد: در ایران به خاطر شرایط خاص موجود در بحث‌سیگنال‌رسانی از پوشش زمینی استفاده می‌کنیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما بیان کرد: در دنیا بعضاً نقاط کم‌پوشش و صعب‌العبور را با ماهواره سیگنال‌رسانی می‌کنند اما ما به خاطر تحریم‌ها و تاکید پدافند غیرعامل موظف هستیم که به صورت زمینی سیگنال رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البرز سال ۱۳۸۹ به عنوانی سی و یکمین استان تشکیل شد، در آن زمان پوشش تلویزیونی بخشی از استان برعهده تهران بود و البته هنوز هم این روند ادامه دارد که امیدواریم با حتماً مسئولان رفع شود.

شریفی با بیان اینکه فعالیت صدا و سیمای البرز در سال ۹۱ با یک دفتر خبری رادیو آغاز شد، گفت: با همت و تلاش صورت گرفته امروز ۵۱ پروژه فنی را در چرخه سیگنال‌رسانی افتتاح می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سخت می‌توان دستگاهی را پیدا کرد که همواره یار دوازدهم یک نهاد باشد و تنها صدا و سیما در تمام شرایط این وظیفه را برعهده می‌رساند.

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما بیان کرد: همانگونه که به دورترین نقاط آب و برق رسانده می‌شود ما نیز وظیفه داریم تا پوشش تلویزیونی را به این مناطق برسانیم.

وی با بیان اینکه رئیس صدا و سیما تحول را مؤثرتر و مهم‌تر از تغییر می‌داند، تصریح کرد: برای تحول نیازمند عمق‌نگری هستیم و معاونت توسعه و فناوری رسانه محور ابزار این تحول را در زیست بوم صدا و سیما برعهده داریم.

شریفی خاطرنشان کرد: خط مقدم این تحول همان باور است که از مرکز صدا و سیما آغاز می‌شود اما باید تمام دستگاه‌های اجرایی به کمک آن بیایند.

وی گفت: در عرصه توسعه بودجه بسیار اندکی برای ما تعریف می‌شود که کفایت امور را نمی‌کند، بنابراین به مصوبات سفر رئیس جمهور متوسل می‌شویم.

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما اظهار کرد: امیدواریم با کمک استاندار البرز برای ایستگاه کمال‌شهر فیبر نوری تأمین شود، همچنین در بحث برق، راه و… نیازمند حمایت هستیم.

وی بیان کرد: البرز دارای بالاترین پوشش تلویزیونی در کشور است و تنها هشت نقطه کور در این استان وجود دارد که با مساعدت مسئولان سعی داریم تا جشن پوشش صددرصدی را بگیریم.

شریفی متذکر شد: ۹۴ ایستگاه تلویزیونی در استان البرز وجود دارد که ۷۴ ایستگاه آن دیجیتال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241206

مهمترین اخبار ایران و جهان: