نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 13:30

مسکو: همچنان از بلگراد حمایت خواهیم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای کمک به صربستان در راستای صیانت از حقوق مشروع، حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش، همچنان از بلگراد حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یوری پیلیپسون، مدیر معاونت چهارم وزارت خارجه روسیه در امور اروپا، می‌گوید که مسکو از تلاش‌ها و اقدامات صربستان به منظور صیانت از حق حاکمیتش، حمایت خواهد کرد.

پیلیپسون گفت: وقتی که پای حفاظت از منافع ملی در میان باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که ثبات دولت صربستان را زیر سوال ببریم. بنابراین همچنان از بلگراد حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تصمیم کوزوو باید به موافقت صربستان رسیده و شورای امنیت ملی سازمان ملل نیز باید آن را تایید کند، گفت که غرب در تلاش است تا برای حل و فصل مساله، بدون توجه به منافع مردم صربستان، راه‌های دیگری را به‌کار گیرد.

پس از اقدامات یک‌جانبه پریشتینا، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان دیروز(جمعه) به‌دلیل تشدید تنش در کوزوو و متوهیا، ارتش بلگراد را به حالت آماده‌باش حداکثری درآورد. وی همچنین از ناتو خواست تا «فورا خشونت علیه صربستانی‌های ساکن کوزوو و متوهیا را متوقف کند.»

به‌دنبال اقدام مقامات پریشتینا مبنی بر انتصاب افراد آلبانی‌تبار به عنوان شهردار در شهرهای شمالی صربستان، تنش‌ها در کوزوو بالا گرفت. معترضان تلاش کردند تا شهردار آلبانیایی‌تبار شهر «زوکان» را از ورود به دفترش منع کنند. این فرد بعد از انتخاباتی که ساکنان صرب‌ کوزوو آن را تحریم کردند، به عنوان شهردار انتخاب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241550

مهمترین اخبار ایران و جهان: