نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 12:49

سالمندی جمعیت آثار جبران ناپذیری برای جامعه دارد

بوشهر- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتی گفت: سالمندی جمعیت آثار و عوارض جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر منصوری صبح دوشنبه در نشست بزرگداشت هفته ملی جمعیت که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی برگزار شد گفت: با پیشرفت‌های چشمگیری که در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان کشور حاصل شده هم اکنون جز کشورهای پیشتاز در زمینه بهداشت و درمان هستیم و موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه در سالیان اخیر حاصل شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتی موفقیت در عرصه مقابله با کرونا را از نمادهای توانمندی نظام سلامت در ایران دانست و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و وجود محدودیت‌ها توانستیم توفیقات ارزنده‌ای در زمینه مهار کرونا کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری به عنوان اولویت اصلی در دستور کار تمام کارگزاران نظام قرار دارد تاکید کرد: تحقق جوانی جمعیت تالش و کوشش همگانی را می‌طلبد و همه ما باید در این راه تالش و کوشش کنیم.

سالمندی جمعیت آثار جبران ناپذیری برای جامعه دارد

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری در چندسال اخیر مبنی بر لزوم تحقق جوانی جمعیت و فرزند آوری اشاره کرد و افزود: الزام است متولیان امر مطالعات الزام را در زمینه آثار و برکات جوانی جمعیت و تعدد فرزندان و نیز عوارض و آسیب‌های سالمندی و تک فرزندی به درستی به خانواده‌ها انتقال دهند چرا که سالمندی جمعیت آثار و عوارض جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در قرارگاه جوانی جمعیت در زمینه‌های مختلف، جهت تسهیل در امر ازدواج و فرزند آوری و رفع یا کاستن از مشکلات پیش روی خانواده‌ها در این زمینه تالش می‌شود و این قرار گاه آماده بررسی و عملیاتی کردن برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به ویژه مجموعه بهداشت و درمان در راستای تحقق جوانی جمعیت و فرزند آوری است.

سالمندی جمعیت آثار جبران ناپذیری برای جامعه دارد

وی با اشاره به گستره‌ی وسیع خدمات حوزه سالمت به نقش مهم بهداشت و درمان در تحقق جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در همه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی برنامه ریزی های الزام جهت تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزند آوری صورت گیرد.

در این نشست از فعالین عرصه جوانی جمعیت از جمله مراقبین سلامت و بهورزان موفق در افزایش موالید در جمعیت تحت پوشش، کارکنان دارای سه فرزند و بیشتر که در یک سال گذشته صاحب فرزند شده‌اند ونیز کارکنانی که در یک سال گذشته ازدواج کرده‌اند، تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229906

مهمترین اخبار ایران و جهان: