نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 12:00

معیشت عشایر در قالب چهار محور در دستورکار قرار گرفته است

شهرکرد_معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر گفت: معیشت عشایر در قالب چهار محور گردشگری، صنایع دستی، کشت گیاهان و ارتقای بهره وری دامداری در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان در مراسم معارفه مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی رو به ناپایداری می‌رود و استان چهارمحال و بختیاری نیز دچار خشکسالی شده است اظهار کرد: تداوم زندگی عشایری به همین شکل پیش نمی‌رود.

وی با اذعان بر اینکه ادامه زندگی عشایر با اتکا صرف به دام و مرتع پایداری ندارد تصریح کرد: رویکرد تنوع بخشی به فعالیت‌ها، تولیدات، درآمد و معیشت عشایر در قالب چهار محور در دستورکار قرار گرفته است.

میزبان ادامه داد: توسعه گردشگری، توسعه صنایع دستی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی و ارتقای بهره‌وری دامداری با تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز با تشکیل خوشه‌های کسب و کار و تعیین سرگروه‌هایی در قالب طرح تنوع‌بخشی به معیشت عشایر به مرحله اجرا رسیده است و چهارمحال و بختیاری در هر چهار محور دارای مزیت نسبی است.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل شورای عشایری از موضوعات ضروری در حوزه جامعه عشایری است.

میزبان یادآور شد: ۳۲ دستگاه و وزارتخانه موظف به انجام وظایف در قبال جامعه عشایری هستند و با تشکیل شورای عشایری، این وظایف به دستگاه‌ها یادآوری می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱.۴ درصد جمعیت کشور را عشایر به خود اختصاص داده‌اند، آن‌ها ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

لازم به ذکر است در این آئین از خدمات یحیی حسین‌پور مدیرکل سابق امور عشایر چهارمحال و بختیاری قدردانی و محمد محمودی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1270494

مهمترین اخبار ایران و جهان: