نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 13:28

پروژه های صنعتی بدون مجوزهای زیست محیطی کلنگ زنی نمی شود

بندرعباس - رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: پروژه های صنعتی بدون مجوزهای زیست محیطی کلنگ زنی نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۰۲ پروژه محیط زیستی کشور همزمان در ۱۹ استان، با اشاره به اینکه شعار عملکردی سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ مبنی بر «نظارت بر اجرای سیاست‌های ابلاغی محیط زیستی مقام معظم رهبری» است، بیان داشت: فرمان ۱۵ ماده‌ای مقام معظم رهبری در ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ابلاغ شد و تا کنون دستگاه‌های متولی در زمینه اجرای مواد این فرمان اقداماتی انجام داده‌اند اما برای تاکید و نظارت بیشتر این شعار به عنوان شعار عملکردی سازمان محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲ انتخاب شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: ریاست جمهوری به صورت مؤکد توسعه را فرع بر محیط زیست عنوان کرده‌اند و این موضوع به مثابه نقشه راه دولت مردمی و انقلابی در اجرای همه پروژه‌های صنعتی و عمرانی است‌.

وی تاکید کرد: سیاست دولت از روز اول بر این بوده که کلنگ هیچ پروژه‌ای در این دولت بر زمین نخواهد خورد مگر آنکه مجوز محیط زیستی داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه تحت وب «GIS» کشور، از تمرکز سامانه‌های محیط زیست در بستر سامانه جامع محیط زیست با ۲۶ سامانه تخصصی متصل خبر داد.

به گفته رئیس سازمان محیط‌زیست، اجرای ۳۵۰ طرح و پروژه محیط زیست با بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی و سرمایه اجتماعی و ایجاد ۲ هزار خانه محیط زیست توسعه مدیریت مشارکتی در حفاظت و بهره برداری پایدار از تنوع زیستی از اقدامات این سازمان در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردم و جوامع محلی در حفظ و نگهداری از محیط زیست کشور بوده است.

وی اظهار داشت: نگهداری و بازسازی تجهیزات صنایع باید مورد تاکید قرار بگیرد و نظارت‌های محیط زیست با جدیت انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1270694

مهمترین اخبار ایران و جهان: