نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:28

ارسال موشک دوربرد از لندن به کی‌یف، منتقدان بایدن را خاموش می‌کند

براساس ادعای یک رسانه آمریکایی، دولت این کشور تمایلی ندارد تا از انگلیس تبعیت کرده و برای اوکراین موشک کروز تامین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه پولیتیکو در گزارشی به نقل از چند مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن امیدوار است تا برنامه لندن برای ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف، منتقدانی که از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا به اوکراین چنین تسلیحاتی بدهد را خاموش کند.

نشریه واشنگتن‌پست دیروز(سه‌شنبه) مدعی شد که انگلیس آماده است تا برای اوکراین موشک‌های دوربرد با قابلیت حمله به اهداف از فاصله ۳۰۰ کیلومتری تامین کند.

به نوشته واشنگتن‌پست هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده اما مشخصات موشک‌هایی که لندن نسبت به ارسال آن برای اوکراین ابراز تمایل کرده، با موشک‌های انگلیسی موسوم به «سایه طوفان» مطابقت دارد.

پس از انتشار این گزارش، یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت که «سیاست ما درباره سامانه موشکی تاکتیکی رزمی/ ATACMS(موشک زمین به زمین دوربرد با برد ۳۰۰ کیلومتر) تغییری نکرده است.»

موشک دوربردی که ممکن است انگلیس برای اوکراین ارسال کند، از لحاظ بُرد مشابه موشک ATACMS آمریکایی است؛ سامانه‌ای که واشنگتن تاکنون از تامین آن برای اوکراین خودداری کرده است.

این مقام آمریکایی همچنین اضافه کرده که آمریکا درعوض همچنان به تقویت توان دفاعی اوکراین ادامه داده و برای این کشور سامانه پدافندی پاتریوت، مهمات و زره‌پوش فراهم خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202706

مهمترین اخبار ایران و جهان: