نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 17:02

کشورهای حاشیه خزر مشتاق صنایع دستی مازندران هستند

بهشهر- معاون توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: کشورهای حاشیه خزر و اروپایی و عربی مشتاق صنایع دستی ما هستند و باید برای صادرات برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آفرین محمدزاده عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی شرق مازندران که در شهرستان بهشهر برگزار شد ضمن تبریک به همه تلاشگران این صنعت، اظهار کرد: ایران کشوری پر از تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشته است که صنایع‌دستی یکی از شاخص‌ترین میراثی این کشور به شمار می‌آید.

معاون توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به بیش از ۳ میلیون هنرمند در سراسر کشور در عرصه صنایع‌دستی فعالیت دارند و ۳۰۰ نوع خدمات در این هنر ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در دنیا علاوه بر مسائل فرهنگی و هنری در قالب اقتصاد هم می‌تواند قابل توجه باشد، خاطرنشان کرد: با ساماندهی بنگاه‌های زود بازده در جهت ارائه بهتر و رشد صادرات، ارزآوری، اقتصاد و انعکاس تمدن و فرهنگ تولیدات صنایع‌دستی می‌توان برنامه ریزی‌های خوبی انجام داد.

محمدزاده به مقوله حائز اهمیت صادرات و ایجاد فرصت‌های مناسب برای تولیدات صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های استان در زمینه توسعه صادرات محصولات صنایع‌دستی استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: شرایط صادرات با توجه به پراکندگی و کوچک‌بودن جایگاه تولیدات صنایع‌دستی باید در یک مجموعه بزرگ‌تر دیده شود چرا که کشورهای حاشیه دریای خزر، عربی و اروپایی مشتاق تولیدات هنرمندان ما هستند.

وی به برنامه‌ریزی و ایجاد فضای مناسب برای شناساندن و ارائه تولیدات صنایع‌دستی و اقتصادی کردن آنها، ارز آوری و برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در مازندران، تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268694

مهمترین اخبار ایران و جهان: