نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 15:02

معلمان و اساتید برای ترویج معرفت دینی در جامعه حرکت کنند

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: معلمان و اساتید برای ترویج معرفت دینی در جامعه حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر دوشنبه در جمع معلمان ایلامی با اشاره به اینکه حضور در بین معلمان و اساتید ارزشمند است، افزود: خیلی از نعمت‌های انسان مثل علم و دانش، مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: علم و دانش در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، علم موجب برتری و سیطره است، اگر چنانچه کسی دانشی فراگرفت، بر دیگران سیطره پیدا می‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار عنوان کرد: هر آنچه جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف علمی نیاز دارد، هر انسانی که دارای استعداد است، باید به سمت فراگیری آن حرکت کند و این مهم واجب است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در بخش دفاعی آنچه مورد نیاز جامعه ماست، قدرت بازدارندگی دارد، یعنی قدرت به اندازه‌ای باید بالا باشد، که دشمن چشم طمع به جامعه اسلامی نداشته باشد.

وی گفت: قدرت موشکی ما قدرت بازدارندگی دارد، این علم دفاعی موجب صیانت در کشور می‌شود، در قضیه کرونا واکسن به ما نمی‌دادند، در زمان دفاع مقدس سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، الان یکی از قدرت‌های برتر جهانی در عرصه‌های مختلف جهانی هستیم.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: شرایط برای فراگیری هر علم و دانشی در کشور فراهم است، با توجه به استعدادهای نیروی انسان، باید تلاش کنیم نیازهای جامعه خود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه آسایش و آرامش لازمه زندگی انسان هستند، افزود: روح انسانی تنها در ارتباط با خداوند آرامش می‌گیرد، اینجاست که نقش معلم و اساتید در جامعه مهم شناخته می‌شود. و

ی گفت: معلمان و اساتید برای ترویج فراگیری علم الهی و انبیا در جامعه تلاش کنند چراکه خداشناسی باعث ترس انسان از خدا می‌شود.

حجت الاسلام تصریح کرد: کسی مثل امام خمینی (ره) اعلام کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند، چراکه قدرت خدا را بالاتر از قدرت پوشالی آمریکا می‌داند، کار شما معلمان و اساتید این است انسان را بسازید.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: جایگاه معلمی که کارش انسان سازی است، ادامه دهنده راه الهی و انبیای الهی است، شما می‌توانید اضافه بر تلاش برای آسایش جامعه، به سمت آرامش روحی از طریق خداشناسی حرکت کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197706

مهمترین اخبار ایران و جهان: