نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 09:10

مریوان در تدارک دومین میزبانی از زائران اربعین حسینی / اولویت بندی نیازهای مرز تا زمان اربعین انجام گیرد

فرماندار مریوان گفت: با نگاه آرمانی به زیرساخت‌ها و مدیریت وضع موجود، باید نگاه ویژه‌ای به مرز باشماق داشت و با احصا و اولویت‌بندی دقیق نیازهای این مرز در فاصله زمانی باقی‌مانده تا اربعین انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، اسماعیل احمدی فرماندار مریوان امروز در اولین جلسه ستاد اربعین شهرستان با محوریت کمیته هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: اربعین پارسال با همت و تلاش شبانه‌روزی، عیار و تراز مناسبی در کشور داشتیم که با وجود کاستی‌ها نمره بسیار مناسبی در اولین تجربه کسب شد.

احمدی افزود: در حالی که برآوردهای اولیه حکایت از حضور ۱۰ هزار زائر داشت، ۷۶ هزار زائر از این مرز تردد کردند که ۷.۶ برابر بیشتر از برآورد اولیه بود.

فرماندار مریوان تاکید کرد: همه اعضای ستاد باید خود را مکلف بدانند در حوزه مسئولیتی که برعهده دارند، امکانات مورد نیاز را تامین کنند.

احمدی با بیان اینکه امسال توقع زائران به دلیل کسب تجربه پارسال بالاتر رفته، افزود: پیش بینی می شود تا چند سال آینده پذیرش زائران اربعین در مریوان به دلیل شرایط آب و هوایی افزایش یابد.

وی ادامه داد: با نگاه آرمانی به زیرساخت‌ها و مدیریت وضع موجود، باید نگاه ویژه‌ای به مرز باشماق داشت و با احصا و اولویت‌بندی دقیق نیازهای این مرز در فاصله زمانی باقی‌مانده تا اربعین بر مبنای طرح مطالعاتی انجام گرفته ساماندهی واریانت خروسه و پل گاران در مسیر سنندج مریوان در اولویت قرار گیرد که با انجام آن ۲۰ تا ۳۰ درصد زیرساخت لازم تامین است.

فرماندار مریوان گفت: انشاءالله در هفته آینده ورودی شهر ایرانخودرو تا بهشت مصطفی نیز به همت اداره‌کل راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232650

مهمترین اخبار ایران و جهان: