نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 15:54

آیین‌نامه اجرایی معافیت سربازی ساکنان ۹ جزیره خلیج فارس ابلاغ شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان، از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی معافیت سربازی ساکنان ۹ جزیره استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول دریایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر هرمزگان امروز اظهارداشت: پس از پیگیری استانداری هرمزگان و وزارت کشور در رابطه با اخذ معافیت سربازی جهت یکی از فرزندان ذکور ساکنین جزایر خلیج‌فارس، مقام معظم رهبری  (مدظله العالی) با این پیشنهاد موافقت کردند.

وی افزود: اخیرا نیز آیین‌نامه اجرایی معافیت سربازی برای ساکنان ۹ جزیره استان هرمزگان ابلاغ شده است و متقاضیانی شرایط قانونی استفاده از این معافیت را دارند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

دریایی تاکید‌کرد: طبق این مصوبه  معافیت سربازی یکی از فرزندان ذکور  یا پدر خانواده ‌ای که ۱۲ سال ساکن جزایر بوموسی، تنب بزرگ ،تنب کوچک، فارور بزرگ و کوچک، سیری، هندرابی، لارک ،لاوان بوده باشند لحاظ خواهد شد و آیین نامه این مصوبه به حوزه‌های انتظامی و معاونت نظام وظیفه ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: مردم شریف  این جزایر با مراجعه به حوزه های انتظامی و فرمانداری‌های شهرستان ابوموسی ،بندرلنگه و قشم  می‌توانند نسبت به معافیت خود یا یکی از فرزندانشان در صورت داشتن شرایط تعیین شده در آیین نامه از مزایا آن بر خوردار شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653506

مهمترین اخبار ایران و جهان: