نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 16:39

القای وضعیت جنگی میان ایران و آمریکا به نفع دلالان ارز

خط رسانه‌ای جریان غرب‌گرا و اپوزیسیون در کنار عملیات میدانی دلالان و سوداگران، همانند دو لبه قیچی عمل کرده و امنیت روانی جامعه و معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*****

القای وضعیت جنگی میان ایران و آمریکا و میدان دادن به دلالان بازار ارز

برخی رسانه های جریان غربگرا مدعی هستند که احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا وجود دارد و سطح تنش به بیشترین میزان خود رسیده است. همزمان رسانه های اپوزیسیون فارسی زبان از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال نیز درخصوص احتمال درگیری ایران و آمریکا سخن می گویند.

 

 

 

 

این وضعیت دقیقا در راستای خواسته دلالان و سوداگران بازار ارز است. این طیف با موج سواری بر این اخبار و شایعات، بر افزایش قیمت ارز دامن زده و التهاب بازار ارز را رقم می زنند. در حقیقت خط رسانه ای جریان غربگرا و اپوزیسیون و عملیات میدانی دلالان و سوداگران، همانند دو لبه قیچی عمل کرده و هم امنیت روانی جامعه و هم معیشت مردم را هدف قرار داده است. 

پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا از موضع ضعف

همزمان با این عملیات رسانه ای، روزنامه اعتماد در یادداشتی، پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را مطرح کرده است. این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در یادداشتی با عنوان «ضرورت گفت و گوی فوری ایران و آمریکا» نوشته است:«در این لحظات که خبرهای رسانه‌های امریکایی را مرور می‌کنم، همه حاکی از آن است که بایدن را در آستانه تصمیم نظامی برای پاسخ به حمله پهپادی به پایگاه موسوم به برج ۲۲ در اردن قرار داده‌اند و جنگ‌طلبان امریکایی بر طبل آن می‌کوبند. ولو بخشی از این اخبار شانتاژ رسانه‌ای باشد، اما چنان که در یادداشت نودمین روز غزه عرض شد، ماهیت جنگ آتش است و می‌تواند دامنگیر شود. »

در ادامه این مطلب آمده است:« می‌دانیم که در سی و پنج سال گذشته ایران و امریکا همواره از برخورد مستقیم پرهیز داشته‌اند. در وقایع اخیر نیز هر دو کشور اعلام کرده‌اند مایل به گسترش تنش در منطقه نیستند. اما ایران و امریکا به رغم کنترل نسبی که بر رفتار خود داشته‌اند، به دلیل همین ماهیت لغزنده محیط جنگ و گسترده شدن جغرافیای منازعه در خاورمیانه، در آستانه تنش‌های پر دامنه‌تری قرار گرفته‌اند و در هر دو سو فشارهایی فزاینده برای ورود مستقیم‌تر به منازعه وجود دارد. هم اینک نیز خبرهای رسانه‌های غربی نیز حاکی از فشارهایی به بایدن برای برخی درگیری‌های مستقیم کنترل شده با کشورمان در آن سوی مرزها از جمله حملات چند لایه به مراکز و تاسیسات نظامی و مستشاری ایران و گروه‌های مقاومت در سطح منطقه برای نمایش اقتدار و حفظ توازن است.»

این روزنامه غربگرا در ادامه نوشت:«به‌طور کلی و به ویژه در این شرایط که زمزمه‌های جنگ بالا گرفته است و احتمال دخالت عناصر غیرقابل کنترل نیز وجود دارد، با توجه به هزینه‌های فوق تصور هر گونه درگیری مستقیم، هنوز بهترین اقدام برای ایران و امریکا دیپلماسی و گفت‌وگوی مستقیم است، آن هم پیش از وقوع هر گونه درگیری در هر سطحی که گفت‌وگو پس از درگیری احتمالی گرچه هنوز مفید است، چه بسا منافع امروز را نخواهد داشت.»

جریان غربگرا در حالی مسئله مذاکره و گفت و گو با آمریکا را مطرح می کند که تجربه برجام، پیش روی همگان قرار دارد. به واسطه برجام نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه ۲ برابر شد. همچنین خصومت و دشمنی آمریکا با ملت ایران نیز به هیچ عنوان کاسته نشد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655994

مهمترین اخبار ایران و جهان: