نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 23:35

اجرای تور آشناسازی گردشگری زیارت و سلامت

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تمرکز بر بازارهای جدید گردشگری سلامت تاکید کرد و از اجرای تور های آشناسازی(فم تور) گردشگری سلامت و زیارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد ثابت اقلیدی درنخستین نشست دفاتر خدمات گردشگری سلامت فارس گفت: کشور عراق در حوزه های زیارت و سلامت می تواند بازار بسیار خوبی برای فارس باشد اما در حال حاضر استان از این بازار سهمی ندارد. ثابت اقلیدی خطاب به فعالان دفاتر خدمات گردشگری گفت: ضروری است در حال حاضر تمرکز و اولویتتان بر  بازارهای جدید در دو حوزه گردشگری سلامت و زیارت باشد.

وی ادامه داد: برای نمونه اولویت اول مردم کشور عراق زیارت و سپس سلامت است از این رو باید در این دو حوزه فعال تر عمل کنیم. مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده سالانه چهار و نیم میلیون نفر از کشور عراق به ایران می آیند گفت: با توجه به این آمارها می طلبد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان بر این بازار تمرکز نمایند تا سهم گردشگری سلامت و زیارت عراق به فارس افزایش یابد.

وی همچنین از فعالان حوزه گردشگری به خصوص دفاتر خدمات مسافرتی خواست در حوزه گردشگری زیارت و اجرای طرح مثلت نور تلاش و توجه  بیشتری داشته باشند. ثابت اقلیدی به طرح مثلت نور اشاره کرد و افزود: این طرح  بین سه شهر زیارتی مشهد ، قم و شیراز شکل گرفته و بی تردید توسعه  گردشگری زیارتی را در این شهرها به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به وجود ۳۷ درصد از جاذبه های گردشگری کشور در  این استان گفت: چنانچه به گردشگری استان فارس به عنوان یک مزیت رقابتی پرداخته شود بی شک اقتصاد فارس متحول خواهد شد. او همچنین اضافه کرد: گردشگری در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگی و طبیعی و... از پیچیدگی خاصی برخوردار است و انتظار داریم نه تنها فعالان این حوزه بلکه تمامی دستگاه‌های و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی همکاری های لازم و البته بیشتری  را  برای توسعه گردشگری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه متولی اصلی گردشگری و برگزار کننده تور در استان اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است افزود: نه تنها متولی اصلی گردشگری سلامت بلکه متولی هرآنچه که گردشگری کنار آن بیاید اداره کل میراث فرهنگی است . ثابت اقلیدی همچنین گفت: خوشبختانه هم اکنون  محصولات گردشگری دارای میزهای تخصصی چون ادبی، عشایرو خوراک است  و چند مورد دیگر از این محصولات هم در آستانه تشکیل است که تمامی این محصولات بر توسعه گردشگری و تخصص محور شدن آن ها تاکید دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650250

مهمترین اخبار ایران و جهان: