نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 09:24

ثبت ۱۲ رویداد زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ثبت ۱۲ رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور تاکنون خبر داد.

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: خوشبختانه در دی‌ماه سال جاری باهدف پاسداشت فرهنگ محلی مردم این استان و با پیگیری‌های انجام شده هشت رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید و در مجموع با ثبت ۴رویداد ملی، ۷ رویداد استانی و یک رویداد محلی، این استان در بین ۳۱ استان، زنجان در رتبه ششم قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: چهار رویداد ملی دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان (یوم العباس)، نمایشگاه صنایع دستی زنجان، غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم، آش ایرانی و هفت رویداد استانی شامل جشنواره یلدای ایرانی، غذاهای دانشجویی، گردوی شهر سهرورد، گل محمدی و گلابگیری، طبخ ماهی قزل آلا، بومی محلی عشایر قره اوغلانلو، جغوبغور و یک رویدا محلی شامل جشنواره گیلاس است.

وی گفت: بر مبنای نتایج حاصل، درخواست ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری با درنظرگرفتن شاخص‌های سطح‌بندی رویدادهای گردشگری استان زنجان انجام گرفت و می‌تواند باعث شناخته‌شدن بهتر و برند شدن رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

صفوی بیان کرد: همه این رویدادها برای ثبت در تقویم گردشگری ویژگی‌هایی از جمله افزایش جذب گردشگران به مقصد گردشگری، برگزاری در بازه زمانی مشخص و محدود، افزایش آگاهی و معرفی بهتر تصویر مقصد گردشگری، بازدید عمومی و نیز دارابودن امکانات الزام و متناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران را داراست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: امیدواریم با کمک فرمانداران، شهرداران و شوراها بتوانیم سایر رویدادها را در این تقویم ثبت کنیم و با تنظیم تفاهم‌نامه همکاری با مدیران محل ثبت این رویدادها بتوانیم این رویدادها را برگزار و ادامه دهیم.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630406

مهمترین اخبار ایران و جهان: