نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 23:32

اشتغال ۲ هزار نفر در پتروشیمی ایلام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام برای ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری داشته است.

سید غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، امروز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه در گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید غلامرضا رهبر و شهدای رسانه در جمع خبرنگاران استان ایلام در محل سالن اجتماعات پتروشیمی ایلام، گفت: در سال جاری صنعت پتروشیمی ۱۶ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته و اهداف این صنایع سودآوری است.

 وی افزود: ۱۱ درصد منابع گازی کشور در ایلام است. پتروشیمی ایلام با اشتغال برای ۲ هزار نفر نقش مهمی در کاهش بیکاری و محرومیت در‌‌ استان داشته است و خوشبختانه یک سال است که ایلام در صنعت پتروشیمی به تولید پایدار دست یافته است و خطای انسانی در مجموعه به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد: ۲۰۴ نفر از نیروهای ایثارگر در کل مجتمع هستند که از این تعداد ۱۱۲ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و مابقی شامل ۲ گروه هستند؛ یک گروه از نیروهای ۲۰۴ نفره که تبدیل وضعیت نشده‌اند در نیروهای روزمزد هستند و بخشی هم شرایط تبدیل وضعیت را شامل نمی‌شوند.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: صنعت نفت چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در بعضی از فعالیت‌ها سِمَت سازمانی ندارد یعنی پیمانکاری مستمر در حوزه قرارداد معین و قرارداد مستقیم که مدنظر ایثارگران برای تبدیل وضعیت است، ندارند.

 وی اظهار داشت: این طرح فقط شامل ایلام نیست و شامل تمام مجتمع‌های مستقر در ماهشهر و پارس جنوبی اعم از دولتی و غیردولتی است که حتی مشابه این طرح به صورت تخصصی در جایی مثل وزارت علوم پزشکی هست چون پست‌ها تخصصی هستند.

گرشاسبی یادآور شد: در مورد روزمزدها بحث ایثارگری و تبدیل وضعیتشان با هم عجین شده است بین روزمزدها که ۶۲۷ نفر هستند حدود ۸۴ نفر زیر دیپلم، ۲۴۵ نفر دیپلم، ۱۸۰ نفر فوق دیپلم تا کارشناسی ارشد دارند و فنی هستند و مابقی هم کارشناسی غیر فنی دارند.

وی تصریح کرد: از ۱۸۰ نفر آزمون به عمل آمده که براساس آزمون این افراد ساماندهی می‌شوند و به ۲ گروه تقسیم شده‌اند و در لیست پیمانکاری مستمر قرار می‌گیرند و با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح برای مابقی شامل کارشناسی غیرفنی و دیپلم و فوق‌دیپلم برنامه داریم، این افراد از حالت تهدید به تسویه حساب و اخراج خارج می‌شوند و بحث اخراج آنها به کلی منتفی می‌شود.

گرشاسبی اضافه کرد: در حوزه صنعت بسیاری از موارد نسبی است، در حوزه محیط‌زیست ۳ آلاینده هوایی، خاکی و آبی در صنایع تاثیرگذار و همواره مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد: آلایندگی خاکی در مجتمع پتروشیمی ایلام وجود ندارد و روند آلایندگی هوایی در این مجتمع روند کاهشی دارد و تلاش این مجموعه استمرار این مهم است.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: دود فلر اتیلن این مجتمع وجود دارد اما در حد مجاز است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

گرشاسبی بیان داشت: حجم کاری در مجتمع پتروشیمی ایلام زیاد است. اگر بخشی از این فعالیت‌ها متوقف شود این شرکت دچار ضرر و زیان میلیارد دلاری در ساعت می‌شود.

وی اظهار داشت: هر سال طبق قانون کار کارگرها را به لحاظ جسمی رصد می‌کنیم و اگر مغایرتی ایجاد شود و بیمار شوند تغییر شغل سازمانی می‌دهیم.

وی عنوان کرد: هیچ صنایعی در کشور نباید متوقف شود و فعالیت این مجتمع در استان سودآوری و تولید است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به حوزه مسئولیت های اجتماعی، گفت: در این راستا صنایع ملزم به انجام فعالیت هستند اما قانونی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته پتروشیمی ایلام ۲ برابر فراتر از مصوبات مجمع عمومی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هزینه نموده و آمار دخل و خرج  این میزان در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام خاطرنشان کرد: مطالبات مردم این استان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بالا است و رقم هزینه شده تنها جوابگوی بخشی از این مشکلات است.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها زبان گویای حق هستند و اصحاب رسانه مشکلات شرکت پتروشیمی ایلام را به همان میزان که وجود دارد اطلاع‌رسانی کنند و از بزرگنمایی آن پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پایان این نشست، مدیرعامل پتروشیمی ایلام به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد و خواستاری همکاری رسانه‌ها با این مجتمع شد. همچنین خبرنگاران از قسمت‌های مختلف پتروشیمی بازدید کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634694

مهمترین اخبار ایران و جهان: